” Együtt lenni jó!”

- Csoport neve: Picúrok 4.a
- Algyői Fehér Ignác Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (12 megtekintés)
A novemberi Boldogságórák nagyon tartalmasak és sokrétűek voltak. A társaskapcsolatok ápolásához sok önismereti és együttműködést segítő játékot játszottunk. A foglalkozásokra történő ráhangolódásnál gyakran használtam a „Pozitív gyerek vagyok” kártyacsomagot. „Milyen érzésekkel érkeztél ma az iskolába? Hogy érzed most magad?” Általában ezekkel a kérdésekkel indítottam az órákat. Az érzelmek megfogalmazása eleinte nehezen ment a gyerekeknek. Ennek fejlesztésére sokféle játékos feladatot terveztem be. Pl. „Távirat”, amelyben arckifejezéssel kellett megjeleníteni a különböző érzelmeket. Ez a játék a szókincs fejlesztését is segítette azzal, hogy megneveztük a különböző érzelmeket, de a metakommunikáció fejlődéséhez is hozzájárult.
Játszottunk együttműködést fejlesztő játékokat. ( „Utasítás szavak nélkül, Próbálj bejutni, kijutni a körből, Sziámi, Szigetek, Vakvezetés, Fagyott babzsák, Csomózó játék”)
Különös hangsúlyt kapott az órákon az önismeret fejlesztése. („Mi az, ami szép és jó benned?”)-tükörjátékkal
Elkészítettük az „értékeim fáját”. Kismadárkákra írták rá a gyerekek, azokat a dolgokat, amelyeket már elértek az életükben, amit már eddigi életük során megtanultak. A madárkák felkerültek az „Értékeim” fájára. Önarcképet festettek, saját címert készítettek maguknak. Az elkészült munkák díszítették a termünket. Mindenki megcsodálhatta az alkotásokat.
Kooperatív technikával az („ablak”) módszer segítségével keresték a gyerekek kiscsoportban a közöttük lévő azonosságokat és különbözőségeket.
Szintén csoportmunkában összegyűjtötték azokat a tulajdonságokat, amelyeket fontosnak tartanak egy barátválasztás esetén.
A felső tagozatban a „négyzetkirakónak” volt nagy sikere.




