Egy optimista kép

510964845_969538018490542_6812531668003281144_n.jpg

Az órát egy rövid, gondolatébresztő kérdéssel indítottuk:
„Mit jelent számodra optimistának lenni?”
A tanulók többféle választ adtak, például: „Hogy nem adjuk fel, még ha nehéz is valami.”
„Hogy hiszünk benne, hogy jobbra fordulnak a dolgok.”
Ezután közösen megbeszéltük a különbséget az optimizmus és pesszimizmus között, és példákat hoztunk a hétköznapi életből. Próbáltuk újrafogalmazni a nehézségeket (pl. „Elrontottam a dolgozatot” helyett „Most hibáztam, de legközelebb jobban fog menni”).
Rájöttek: ők is képesek más szemszögből látni a dolgokat.
„Eddig mindig csak a rossz dolgokat vettem észre, de mostantól próbálok a jókra figyelni.”
A tanulók megtapasztalták, hogy a pozitív gondolkodás tanulható és alkalmazható a mindennapokban is. Célunk volt, hogy a diákok tudatosabban figyeljenek a jó dolgokra, és saját élményeiken keresztül gyakorolják a pozitív látásmódot.

Képek