Egy lépéssel közelebb a boldogsághoz

- Csoport neve: Cinege2.a
- Deák Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (28 megtekintés)
Az optimizmus témáját két tanítási órán dolgoztuk fel, de az ott készült kártyákat azóta is folyamatosan használjuk. Ráhangolódásként „Napimádás” és a „Hervad a virágom, éled a virágom” ralaxációs gyakorlattal kezdtünk. Aztán megbeszéltük az optimista szó jelentését, és hogy miért jó, ha optimista a gondolkodásunk, szemléletünk. Összegyűjtöttünk pozitív gondolatokat, mondatokat, amit majd a kártyákon fogunk felhasználni. Ezután következett a mesehallgatás (Eric Litwin: Peti, a macska és a hófehér cipő). Megbeszéltük a mese tanulságát. Mindenki kapott egy cipőt, amit kiszínezett kedve szerint. Közben többször meghallgattuk a hónap dalát. Az első órát meditációval zártuk.
A második órán átbeszéltük ismét a témát, átolvastuk az összegyűjtött mondatokat. Mindenki kiválasztott egyet, amit ráírt a kiszínezett cipőjére, a kártyájára. Közben meghallgattuk a hónap dalát, majd táncoltak is rá. Lelamináltuk a cipőket, elkészítettük a tablót. Kitettük az osztályba, megbeszéltük, hogy a kártyákat annak adhatják majd, akiről úgy gondolják, szüksége van egy kis pozitív támogatásra. Örültem neki, hogy emlékeztek, hogy a tavalyi tanévben a bocsánatkérő kártyákat is így használtuk fel. Az óra végén megbeszéltük, hogy milyen gondolatokkal lettek gazdagabbak. Ezt az órát is meditációval zártuk.
Egy-két nap múlva kiosztottam az év eleji felméréseket. Sajnos nem mindenkinek sikerült úgy, ahogy szerette volna. A gyerekek rögtön jelentkeztek, és egymás között megbeszélték, ki-kinek ad ösztönző kártyát. Ezt azóta minden felmérő kiosztásánál használják. Még aminek nagyon örültem, hogy a Boldogságórán felmerült gondolatokat, mondatokat alkalmazzák a mindennapokban is: egy kislány anyukája számítógépére kis papírlapokon pozitív gondolatokat tett ki.





