Egészséges hétköznapok

tablo-majus-1.jpg

A „mozgás öröme” anyagot több tanítási órán dolgoztuk fel. Az első órát lazító gyakorlattal kezdtük: „Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok…”. Ezután megbeszéltük a témakör elméleti hátterét (a mozgás fontosságát, egészségre, boldogságra való jótékony hatását). Miközben színeztek (különböző sportok, sporteszközök képeit), meghallgattuk, elénekeltük a hónap dalát. Ezeket a dalokat nagyon szeretik a gyerekek, később táncoltak is rá. Felolvastam nekik A cár és a leánya című mesét, megbeszéltük a tanulságot. Az első óra lezárásaként meghallgattuk újra a dalt, a szöveget kísérve mozogtunk rá.
A gyereknap szervezése az én feladatom volt idén. Úgy gondoltam, hogy ötvözöm a Boldogságóra témájával, több mozgásos programot illesztettem be. A gyerekek kipróbálhatták a zumbát, jógát, és egy izgalmas akadálypályán mérhették le gyorsaságukat, ügyességüket.
A mozgásos feladatok után folytattuk a Boldogságóra témáját. Becsukott szemmel gyümölcsöt, és zöldségeket kóstolgattunk. Volt olyan, aki saját magát is legyőzte, és többször is megkóstolt olyan ételeket, amiket még sosem evett azelőtt. Voltak, akik többször is önként jelentkeztek kóstolásra. Volt lelkes szurkolótábor, és egy zsűri is, ami „szigorúan” pontozta a gyorsaságot és a találatokat. Ezután különböző sportágok rajzait valamint újságokból egészséges ételek, italok képeit vágtunk ki. Közösen elkészítettük a tablót, szívecske formában egyik oldalra felragasztottuk a színes ételek, italok képeit; másik oldalra a sportágak fekete, fehér rajzait. A zárókörben megfogalmazták, hogy milyen gondolattal lettek gazdagabbak.

Képek