Egészséges életmód
- Csoport neve: 10.a
- FM ASzK - Mátra Erdészeti, Mezőgazdasági és Vadgazdálkodási Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Egészséges életmód
- (127 megtekintés)
Májusi boldogságóra, testi
Mivel az osztályom végzős, érettségire készülnek de szerettünk volna minden boldogságórás feladatot megcsinálni,előre hoztam a hónapokat, hogy ne maradjon ki neki a május és a június. Ezt a hónapot is korábban csináltuk meg. Az érettségi előtt jól jöttek ezek a feladatok. Örömmel dolgoztunk együtt. Fotók is készültek. Nem ez az első tanévem a boldogságóra keretében. Köszönöm!
1.Egy tanuló mozgásos feladatot mutat be, amit a többiek leutánoztak. (Több gyakorlat született.) A legjobban az tetszett, amikor párosan mutattak be egy gyakorlatot.
2.Majd mindenki leírta egy papírra az 5 szeretetnyelvet és rangsorolta, az alapján, hogy a számára mi a fontos.
1. minőségi idő
2. elismerő szava
3. testi érintés
4.szívességek tétele
5. ajándékozás
3.Nyolc tanulóval beszélgettünk, hogy mit jelentenek nekik az alábbi szavak:
túl sok édesség
túlsúly
cigaretta
alkohol
energiaital
telefon
Volt, akiről kiderült, hogy 32 napja nem gyújtott már rá, és volt, aki 32 nap múlva szeretné elkezdeni. Volt egy fiú, aki nem cigizik és ezt fel is vállalja. Tartalmas beszélgetés volt. Nagyon melyen megnyíltak a tanulók.
4.Egy másik csoport tagjai leírták, hogy mit tesznek az egészségükért: Például megpróbál minél többet mozogni. van, akit a foci éltet. Van, aki kiszámítható módon igyekszik élni és nem eszik gyorsétteremben. A sportolás nyert.
5.Volt egy csoport, akik kártyákat válogattak ki és megnevezték, hogy mit kellene a kártyán lévő személyeknek tenniük: a kedvencem, hogy a fiú szakács és túl sok hagymát vágott, mennie kell a szemészetre.
6.Egy tanulólány a Kocsis Gábor Könyvéből Az erdei séta c. részt elemezte ki.
7.Záró részben volt egy mese A bátor szamár c., ehhez rajzoltak. Egy tanuló sajátos módon fejezte be a mesét.
A tanuló szerint a szamár sokáig fekve maradt, és a teve húzta tovább a szekeret. Visszafelé úton a teve látta a szamarat az út szélén feküdni. Barátja élettelen testét látva a tevének lelkiismeret – furdalása lett, amiért szidalmazta a társát. a tanuló ettől a verziótól nehezen szakadt el.
II. Mivel május van a 9. osztályban, ahol tanítok kipróbáltam egy feladatot:
Fitt Lady és Fitt Sir címmel mutatták be a tanulók a kedvenc sportolóik útját. Köszönöm ezt a feladatot! Olyan tanulók is írtak szép fogalmazásokat, akik ebben a tanévben nem voltak ügyesek.
Egy fiú leírta magáról, hogy ő miért nem ügyes. Nagyon őszinte munka lett. Viszont ő a barátjának a példaképe. A barát az ő szorgalmát emelte ki a fogalmazásban. Az önmagát leértékelő fiúnak nagyon tetszett ez a fogalmazás, erőt adott neki. Jó volt látni az örömüket. Mind a 23 fogalmazásban ki lett emelve, hogy szomorú kisgyermekek lettek szorgalmasak és kitartóak. Nagyon fontos a kitartás és a szorgalom.