Egészség-vár

- Csoport neve: Kismackók 3. a
- Bolyai János Református Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Egészséges életmód
- (66 megtekintés)
Május – A testmozgás gyakorlása
Mozgékony kis osztályom szívesen vállalta a hónap feladatait. Nagyon sokat tettünk az egészségünkért a mozgás terén. A hónap elején a tornaterem többször volt szabad, mivel a felsősök még nem tértek vissza a jelenléti oktatásra. Mi ezt kihasználtuk, és délutáni szabadidőben is felmentünk egy jót labdázni, fogócskázni a tornaterembe. Eljátszottuk a „Mondókázz és mozogj!” mondókát is.
Kipróbáltuk mi is a Jerusalema táncot. A lányok szívesen tanulták a tánclépéseket.
A furcsa, hűvös május ellenére már több időt töltöttünk szabadidőnkben az udvaron.
Az egyik nap az egyik kisfiú sajnos, megsérült focizás közben, nagyon beütötte a sípcsontját. Másnap focimeccsen vett volna részt, nagyon el volt keseredve. Miközben borogattam a lábát, gondoltam itt a kellő pillanat, most levetítem neki és a többieknek az ajánlott videót: „Meg tudod csinálni! – You can do it!” Megdöbbentett, hogy mekkora érzelmi hatást váltott ki a gyerekből! Egy másik alkalommal újra kérték, hogy játsszam le a videót. Szava járásunkká vált, más kihívások előtt is a bűvös mondat.
Megépítettük a „Gyümölcs-zöldség egészségvárunkat”. Gyümölcs- és zöldségképek voltak a téglái. Csoportokat alkottak a gyerekek, és minden csoport felépítette a maga várát.
A képekkel játszottunk is „Ki vagyok?” kitaláló játékot. Egy tanuló feje fölé emeltünk egy képet, ő azt nem láthatta, hogy mit ábrázol, ki kellett találnia. Úgy kérdezgette a társait, hogy ők csak igennel és nemmel felelhettek neki, mint a barkochba játékban. Így kellett megfejtenie, hogy ki ő, melyik gyümölcs vagy zöldég.
Elővettük a környezetismeret füzetünket is, amelyben korábban „Egészség” címmel készítettünk gondolattérképet a tananyagunkhoz kapcsolódóan. Felidéztük, mit tanultunk az egészségről, mi az egészség, mit tehetünk egészségünk megőrzése érdekében.
A rajzórába is beépítettük a Boldogságórát. Papírból kivágott testrészekből mozgó, tornázó emberfigurákat ragasztottunk, ezek segítségével rajzoltuk meg a sportoló gyerekeket ábrázoló képeinket.
Elolvastuk „Az erdei tornaverseny” című mesét. Beszélgettünk a témával kapcsolatban. Ki mit sportol? Ért-e el sikereket? Aki akarta, lerajzolhatta magát sportolás közben.