Dominó nap
- Csoport neve: kistaltos18
- Komáromi Kistáltos Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (160 megtekintés)
A foglakozás témája: Célok kitűzése és elérése
A foglalkozás időtartama: 1-2 hét
Korcsoport: vegyes életkor (3-7), 23fő
A foglalkozás eszközei: csoportunkban található játékok és használati tárgyak
A foglalkozás előzményei: Külső világ tevékeny megismerése: geometria; síkidomok és testek tulajdonságai
A foglalkozás célja: fejlessze a kooperációt, türelmet, koncentrációt, kudarctűrést, magabiztosságot, közösségi érzést- megtapasztalhassák a közös munka örömét, tanulják meg, hogyan bontható kisebb feladatokra egy hosszabb időtartamú projekt (analízis-szintézis), fejlessze a kreatív gondolkodást.
A foglalkozás tartalma: „Domino nap” az óvodában.
A téma kidolgozása: Matematikai játékok kapcsán sokat beszélgettünk már a tárgyak, testek tulajdonságairól. Az építős játékok során gyakran tapasztalhatták meg, amikor egy építmény véletlenül összedől. Vegyük fel a „pozitív szemüveget! „ Mi lehet abban jó, hogy összedől? Van-e olyan játékunk a csoportban, aminek éppen ez a lényege? Igen, van színes dominó pályánk. Jó lenne egy hatalmas pályát építeni a tornaszobában, hogy minél tovább tartson a játék ! Elég- e hozzá a mi dominó készletünk? (nem) Akkor keressünk olyan tárgyakat, amelyek feldőlnek, eldőlnek . Építsen meg mindenki 3 tárgyból álló pályát ( könyvek, golyópálya, Lego elemek-tornyocskák, műanyag poharak ,vastag ceruzák, stb) Tervezzünk meg egy óriási pályát! Hogyan tudnánk még nagyobbat készíteni? Hívjuk ki a másik két csoportot is versenyre! -Mindhárom csoport kap egy-egy területet a tornaszobában. Megbeszéljük, hogy mikorra kell elkészülnie, mert a tornaszobában vannak a fociedzések, gyógytestnevelés órák és a tornafoglalkozások is. Megjelöljük a naptárunkon piros ablakocskával, hogy „hányat kell addig aludni”. Kék ablakocskával megjelöljük azt is, hogy meddig lehet gyakorolni a csoportban és mikor kell a tornaszobában elkezdeni az építkezést. Nagy papíron lerajzolom a gyerekek elképzeléseit.- Ki, melyik feladatot tudná a legügyesebben elvégezni? Mit bízhatunk a kisebb gyerekekre, hogy ne dőljön el idő előtt a pálya ( pl könyvekből, ami nehezebben dől el) ? – Alakítsunk csapatokat, akik egy-egy részfeladatért felelősek. A kisebb csapatok,- hogy gyakorolni tudjanak- dominós képpel ellátott fejdíszt kapnak, ami azt jelenti a többiek számára, hogy őket most ne zavarja senki a munkában .Ezeket játékidőben bármikor önként felvehetik.A munka folyamatosan zajlik játékidőben. Amikor egy-egy csapat jelzi, hogy szerintük már tökéletes az adott pályarész, akkor közösen megnézzük, hogy hogyan dől el és megtapsoljuk őket. A tervrajzon az adott pályaszakaszt kipipáljuk . Mindenkinek el kell készülnie.a kékkel jelzett időpontig, mert ezután kezdődhet meg a tornaszobában a három csoport közös építkezése. A pirossal jelzett napon az egész óvoda megnézheti a pályát és lehetőség szerint több kamerával is felvesszük, hogy a szülőknek is be tudjuk mutatni. A nap végén mindenki kap egy „aranyérmet” a kiváló munkájáért.