Derűlátó – Pozitív Méhek

121818075_3362840007086900_3508878771204580779_n.jpg

A második téma (optimizmus) előkészítése már könnyebben ment, igyekeztem olyan verseket, meséket, dalokat választani, ami jól illeszkedett az anyaghoz. Magát a szót a gyerekek nem ismerték, ezért inkább a „derűlátás” szinonim szavát használtam az első napokban. Még az időjárás is kedvezett a szavak értelmezésében, hiszen napokig borult, felhős, esős idő volt. Így jobban megértették a borúlátó és derűlátó közötti különbséget. A mesék választásánál is a témához igyekeztem alkalmazkodni, majd a beszélgető körben a mese mondanivalóját megvitatni. Minden napot értékeléssel zártunk, a vidám és a szomorú smilek segítségével mondhatták el érzéseiket. A pozitív gyerek vagyok dalt nagyon megkedvelték, otthon is többen előadták a szüleiknek, akik videó felvételben örökítették meg gyermeküket. A gyerekek saját kezűleg díszített szemüvegeiket a nap folyamán végig magukon tartották és úgy játszottak. Kértem őket, ha hazaviszik kérjék meg a szüleiket is, hogy ők is nézzenek bele és beszélgessenek arról, ők hogy látják benne a világot. A hét utolsó napján team munkában elkészítettük a képességeink- értékeink fáját is.

Képek