Debreceni Hétszínvirág Sport Óvoda

Debreceni Hétszínvirág Sport Óvoda

A boldogságóra program 2. hónapjának témája: az optimizmus gyakorlása.
Cél, feladatrendszer: A gyermekek- felnőtt segítségével- legyenek kitartóak a kihívások során, győzzék le az akadályokat! Mindig mindenben találjanak valami jót!
Kiemelt fejlesztési terület, differenciált fejlesztést igénylők: az optimizmus gyakorlása, pozitív énkép formálása, siker-, kudarc esetén mutatkozó érzelmi megnyilvánulások, érzelmi képesség-érzelmek keltése, felidézése.
Ez a hónap arra ösztönzött, hogy a gyerekekben tudatosan erősítsük a pozitív gondolkodást, bízva abban, hogy a jókedv és a remény erőt adnak a nehézségek leküzdésében. Színes, játékos és szeretetteljes megközelítéssel tehettük különlegessé a boldogságórát. Elhelyeztük a nagy mosolygós, optimista hőlégballonunkat! A gyerekek szeretnek körülötte játszani! A kezdő relaxáció, Bagdi Bella: Optimista gyerek vagyok ének, tánc után Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvegét meséltem el. Utána beszélgettünk a meséről. pl: „Mikor szomorúak vagytok, ki segít nektek megnyugodni, és hogyan? Mit láttok szépnek a világban?” A gyermekek válaszaihoz igazítva beszélgetést kezdeményeztem az optimizmus körülírásával, megbeszéltük, hogy hogyan gondolkodik az optimista, mit is jelent számukra. Elkészítette mindenki a saját varázsszemüvegét, és a varázs mondókával együtt mindenki átélhette a csodát! Ez a szemüveg, igazi csoda volt az egyik erősen csökkent látó kisfiúnknak. Pontosan ettől a naptól kellett először leragasztani az egyik szemét. Édesanyjával előzőleg megbeszélve, olyan matricás tapaszt hozott, amelyiken mosolygós smilek voltak. Minden gyermek csodálattal nézte, hogy neki dupla varázsszemüvege lett. Ha levette a varázsszemüveget, helyette ott volt számára egész nap a matricás szemüveg. Ez pozitívan hatott az elfogadásra is mind a csökkentlátó kisfiúnak, mind a többi gyermek számára. Az elkészült szemüvegeket hazavitték a családtagoknak is.
Tükörjáték: Megbeszéltük ki miben ügyes, azt, hogy mindenki értékes! Nehezen kezdtek hozzá, majd egyre bátrabban fogalmazták meg a tükörben látottakat. Először többnyire külső jegyeket fogalmaztak meg, majd fokozatosan tértek át a gyermekek a belső tulajdonságokra, bár ez még nagyon nehezen ment koruknál fogva. Eljátszottuk Szomorú szilárd és Boldog Blanka játékot. Ez a játék tökéletes volt arra, hogy segítsük a társas kapcsolatok erősítését és a jókedv növelését. Játszottunk felhős, napocskás játékot. Sokszor rajzoltak napsugarakat, amelyek a fényt és a jókedvet szimbolizálták.
A boldogságóránk eredményei: A gyerekek megtanulják felismerni saját és mások boldogságforrásait. Növekszik az önbizalmuk és a pozitív gondolkodásuk. Erősödik a csoportkohézió és a barátságok. Ezek a foglalkozások segítenek abban, hogy a gyerekek már kora gyermekkorban megtapasztalják a boldogság érzését, és megtanulják, hogyan lehet pozitívan hozzáállni a világ dolgaihoz. A Boldogságvár második lépcsőfokára felragasztottuk az optimizmus jelét!

Képek