Csak pozitívan

311954808_905091683792360_3171280201317993115_n.jpg

A gyerekeknek pesszimista és optimista embert ábrázoló képet mutattam meg. Megkértem őket, hogy utánozzák a mozdulatokat, majd megkérdeztem milyen érzéseket, emlékeket idéz fel bennük. Elhangzott a szomorúság, idegesség, fájdalom érzése illetve a boldogság, vidámság, minden jó, süt a nap kifejezés. Ezután meghallgattuk a Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát és közösen elénekeltük. A munkafüzet ajánlásából elolvastuk és meg is néztük az Aranyszőrű bárány című mesét, s megoldottuk a hozzá kacsolódó feladatot. Ezután játék következett a Mókamesterek című, grimaszokat vágva kellett egymást megnevettetni. Készítettünk „varázstükröt”, mely a gyerekek saját tenyere volt, s ebbe mindenki a mosolygós önarcképet rajzolta bele. Zárásként kedvenc dalaikat kerestük meg az interneten, meghallgattuk és el is énekeltük azokat.
Az értelmileg akadályozott gyerekek csoportjában, szintén meghallgattuk Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát, majd táncoltunk rá. Megbeszéltük, hogy hogyan érezzük magunkat a tánc után. Mindenki vidám és jókedvű lett. Aztán érzelemkártyákkal játszottunk. Utánoztuk a különböző hangulatot kifejező arcokat és eldöntöttük, hogy jó vagy rosszkedvet fejez-e ki. Megnéztük az Aranyszőrű bárány című mesét és próbáltuk kitalálni, hogy mitől lehetett rosszkedve a királylánynak. Az optimizmust és a pesszimizmus szót, érzést időjárási jelenséggel szemléltettük. Viharfelhőket színeztük, ami eltakarta a napot. Szomorú idő ( rossz hangulat, levertség) De a rossz idő is elmúlik és kisüt a nap, az eső után megjelenik a szivárvány az égen. ( vidámak és boldogok leszünk.) A viharfelhőket összegyűrtük és eldobtuk, hogy helyét átvegye a sokszínű szivárvány. Az óra végén pedig kacagóversenyt rendeztünk.

Képek