Csak optimistán! (2020. október)

- Csoport neve: Napraforgócskák
- KOMÁROMI SZIVÁRVÁNY ÓVODA
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (107 megtekintés)
Az optimizmus látásmódjának kialakítását a mindennapi foglalkozásaink alkalmával többször is gyakoroltuk. Két héten keresztül a tökkel foglalkoztunk. A Boldogságóra program témáját remekül sikerült beillesztenem a projektembe.
Említenék néhány példát:
Tornaórán „hatalmas” tököket hordtunk szlalomozva egyik pontból a másikba. Az egyik kisfiú hitetlenül állt a játék talicska mögött, mondván „Nekem úgysem megy.”. Öröm volt hallani, ahogy a többiek biztatták és végül sikeresen végigment a pályán.
Egy másik alkalommal, tökmagokkal számoltunk egy általam készített társasjátékban. Az egyik kisfiú szomorúan nézett rám: „Én nem tudom ezt kiszámolni.” Említést tettem a Boldogságórán tanultakról és a gyermek kis segítséggel, megoldotta a feladatot.
Érdekes tapasztalat volt számomra a „Tükörjáték”. Természetesen elsőként én tartottam magam elé a tükröt és bemutattam a gyerekeknek, mit kell tenni. Csodálkozva tapasztaltam, hogy a legtöbb óvodásnak gondot jelentett ez a feladat, nincs elég önbizalmuk. Nehezen néztek rá saját tükörképükre és mondták el maguknak magukról jó tulajdonságaikat. A felsorolt pozitívumokat egy papírból kivágott falevélformára írtam és elkészítettük csoportunk értékfáját.
A vírus most megnehezíti a szülőkkel való kapcsolattartást, de véleményem szerint minden megoldható. Óvodánk bejárati ajtaja mellé a falra rögzítettem egy lapot, melyre ráírhatták azt a szót, ami az optimizmusról elsőként eszükbe jut. Míg várakoztak gyermekeikre, a kifüggesztett papírlap szépen megtelt. A szülőkkel együtt elkészítettük az optimizmus szófelhőjét. (Köszönöm az ötletet. )
Relaxációs gyakorlatot is végeztünk, Bezzeg Andrea meséjéről is beszélgettünk, Bagdi Bella csodás zenéje is gyakran szólt a csoportban, szépséges optimista szemüvegeink is elkészültek.
Úgy gondolom, napjainkban különösen szükségünk van egy ilyen optimista szemüvegre.
Köszönöm a témát!