Csak optimistán!

EKOP_tarsas-kapcsolatok_1-1.jpg

Ebben a tanévben több alkalommal hiányoztam hosszabb ideig egy betegség miatt, ezért a tematikát tekintve kénytelen voltam eltérni az eddigiektől: sajnos nem tudtuk feldolgozni minden témát, nem a javasolt időben/hónapban foglalkoztunk velük, s talán éppen ezekért nem annyira részletesen foglalkoztunk velük. Mégis újabb és újabb megerősítéseket kaptam, hogy ezzel foglalkozni kell, folytatni kell, szüksége van rá a gyerekeknek, s nekünk, pedagógusoknak is.
Egy évvel ezelőtt részt vettem az EKOP-os továbbképzésen. Körülményeim, lehetőségeim miatt a két programot összefonva dolgoztuk fel a gyerekekkel.
Az Optimizmus témakört, mint kollégiumi nevelőtanár, nagyon hasznosnak tekintem a diákok megismerése szempontjából. Kombinálni szoktam – most is így tettem – egy életút és tervek bemutatását.
A témafeldolgozást a diákok véleményével kezdtük: mit gondolnak, miért fontos az optimizmus
ha valaki optimista, nehezen lesz depressziós,
az optimista embereknek nagyobb a bátorsága
az optimista embereknek nagyobb az önbizalma
Ezek után, egy önként jelentkező diák (próbáltam olyat motiválni közülük, aki inkább pesszimista  ) elmesélte napját, gondolatait. Az esetleges pesszimista gondolatait „átfordítottuk” optimista gondolatokká.
Végül a diákok elkészítették eddigi „életük boldogság diagramját” és „élettervezetüket”. Ezeket a munkákat a következő foglalkozásokon bemutatták. Nagy örömömre szolgált, hogy mindenki örömmel megosztotta a csoporttal munkáját, terveit.

Képek