Citromból limonádé

IMG_20200206_133516-1.jpg

E téma keretein belül a megküzdéssel, kihívásokkal, problémákkal, konfliktusokkal, kudarcokkal való szembenézéssel foglalkoztunk.
Célom a foglalkozással: elmondani és megértetni a gyerekekkel a következőt: állandó kapcsolatban vagyunk a környezetünkkel, ami természetesen nemcsak örömöt, hanem sok- sok nehézséget is hoz napról napra. Ezért szükséges megtanulnunk, hogy hogyan birkózzunk meg a minket érő nehézségekkel, s hogyan lehet ezeket a megpróbáltatásokat felhasználni személyiségünk fejlesztésére.- Citromból limonádé!-
Mivel az osztály jobban preferálja a mozgásos feladatokat ezért választottam a témához kapcsolódó történet dramatikus feldolgozását. A szamár története jól példázza a cselekvésközpontú megküzdés lényeges elemeit: a problémás helyzet tisztázása, stresszes helyzetek felmérése, valamint a lehetséges megoldások megkeresése, érvek, ellenérvek felsorakoztatása, s végül a szükséges cselekvés elvégzése. Kissé nehezen indult a dramatizálás, miután átlendültek a kezdeti szégyenlősködési hullámon, felszabadultan, viccesen játszottak.
Tanítványaim körében igen kedvelt bevezető, ráhangoló beszélgetés a Mi jut eszedbe róla? Szívesen dolgoztak párban, s mondták el gondolataikat az adott témában. Mindenki a saját életéből hozott példát a Minden rosszban van valami jó! közmondás értelmezésénél. A foglalkozás végén kiváló csapatépítő mozzanat volt egyik kedves tanítványom születésnapjának megünneplése.
Az iskola bevonása: Az iskolai egészséghét programjai között is szerepelt ennek a témának a feldolgozása, a felsős osztályfőnökök tapasztalataim, ötleteim átadása után tartották meg az órákat osztályaikban. Én a második osztályban tartottam rendhagyó foglalkozást a témában, természetesen az ő szintjüknek megfelelően, segítségemre volt a 6-10 éveseknek összeállított könyv, munkafüzet.

Képek