Célvirág

- Csoport neve: Tündérek 1., 3. osztály
- Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés- Oktatást Végző Iskola, EGYMI
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (93 megtekintés)
Boldogságóra – Célok kitűzése és elérése
Célok:
1. A tanulók megértették a célok kitűzésének fontosságát, és képesek voltak személyes célokat meghatározni a foglalkozás során.
2. A gyerekek számára érthetővé vált, hogy a célok elérésével boldogságot tapasztalhatunk.
3. A gyerekek kreatív módon kifejezték magukat a kézműves tevékenység során.
4. A gyerekek megtapasztalták a közös alkotás örömét és a sikerélményt.
________________________________________
A Boldogságóra első részében a tanulók megismerkedtek a célok fogalmával. Közösen beszélgettünk arról, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink, és hogy a célok elérése boldogságot okozhat. A beszélgetés során figyelembe vettük, hogy minden gyermek más-más célt tűz ki maga elé, legyen az egyszerű feladatok teljesítése vagy kedvesség mások felé. Minden gyermek egyéni célok teljesítését fogalmazta meg, amelyek megfeleltek az életkori sajátosságaiknak, érdeklődési körüknek.
A célok között szerepeltek a következő konkrét feladatok:
• „Ma szeretnék elolvasni egy rövid mesét.”
• „Ma segítek a barátomnak, ha szüksége van rám.”
• „Elkészítem a lehető legönállóbban a házi feladatomat.”
• „Segítek rendet rakni a tanteremben.”
• „Ma figyelek arra, hogy kedves legyek a többiekkel.”
• „Ma tisztán tartom az asztalomat a tanórán.”
• „Megpróbálok csendben maradni, amikor a társam beszél.”
• „Ma nem adom fel, ha valami nehéznek tűnik, hanem megpróbálom újra.”
A konkrét célok kitűzése és megfogalmazása gyakran nehézséget okozott a gyermekek számára, ezért folyamatosan segítettem a célok pontos megfogalmazásában és azok kis lépésekre való bontásában.
A boldogságóra havi témájához kapcsolódóan kézműves foglalkozást tartottam, amelynek célja a gyerekek motiválása és a boldogság érzésének megerősítése volt. A gyerekeknek célkártyákat kellett készíteniük, amelyekre felírhatták, lerajzolhatták, kiszínezhették a kitűzött céljaikat. A kártyákat ezután a gyerekek a közösen készített Boldogságvirágra helyezték.
A célkártyák segítik a gyerekeknek vizuálisan követni, hogy mely céljaikat teljesítették, és melyek azok, amelyek még hátra vannak. A Boldogságvirág leveleire való célkártyák elhelyezése nemcsak egy egyszerű tevékenység volt, hanem egy olyan élmény, amely segített a tanulóknak felismerni, hogy a céljaik elérése boldogságot okoz számukra.
A gyerekek számára kiemelt szerepet kapott az érzékszervi vagyis a vizuális és tapintásos élmény.
A foglalkozás végére a gyerekek sikerélményt éltek át, miközben saját céljaik elérésére koncentráltak. A célok kitűzése és a Boldogságvirág díszítése során minden gyermek megtapasztalta a célok elérésének örömét, és ennek következtében erősödött a boldogság érzése.
A gyerekek elmondták, hogy a foglalkozás segített nekik megérteni, hogy bár apró lépésekben, de minden nap elérhetjük a céljainkat.
A Boldogságvirág vizuális visszajelzést adott, ami motiválta őket, hogy a következő napokban is kitűzzenek új célokat, és azokat elérjék.