„Célunk az iskola!”

aa848531-f0ea-4b1b-ab97-fb81ee8ab523.jpg

Zsadányi Tündérkert Óvoda
5537 Zsadány, Béke utca 56.
NAGYCSOPORT
BOLDOGSÁGÓRA 5.
A célok kitűzése és elérése

A nagycsoportosoknak a Boldogságóra kedvelt tevékenység. Mindig örömmel várják. A héten a célok kitűzése és elérése volt a fő témánk a Boldogságóra témaköreiből.
A Méhecske nagycsoport nagyon vidám és mozgékony gyerekekből áll. Nagyon szeretnek mozogni, játszani. A relaxációs gyakorlatok, a Mindfullness gyakorlatok, a mindennapos testnevelés a napunk kezdő tevékenysége. Ezt sohasem hagyjuk ki. Ha véletlenül mégis kimarad, akkor a gyermekek hiányolják. A torna végén Bagdi Bella dalára mozogtunk: Van nekem egy álmom.
A mozgás után beszélgetőkörben folytattuk a tevékenységet. Játszottunk: Azt szeretem benned, hogy…; azt szeretem magamban, hogy…; Nagyon érdekes beszélgetés volt. Olyan érdekes és kedves tulajdonságokat mondtak magukról és a mellettük ülő társukról a gyermekek, amelyeket még nem hallottam tőlük. Kedvesek és abszolút gyakorlatias gondolatok voltak. (Figyelsz rám, kedves vagy, meghallgatsz, játszol velem, szép vagy, jó veled játszani, mindig beveszel a játékba, megvigasztalsz, ideadod a játékot, ha kérem stb.
Jó volt hallani, hogy meg tudják fogalmazni azt, amit éreznek.
Az előző héten már beszélgettünk az évszakokról, Mit csinálunk télen., milyen az időjárás télen. A hét napjai, az idő múlása. Megszülettünk, kisbabák voltunk, majd bölcsődések, óvodások… Hóembert sajnos csak gyurmából tudtunk formázni, mert nem esett a hó.
A Boldogságóra Programban a célok kitűzése és elérése a feladatunk.
A gyermekekkel beszélgettünk arról, hogy mi lehet az egyéni és a csoportos célunk, amit el szeretnénk érni. Megegyeztünk abban, hogy nagycsoportosok vagyunk, ezért az elsődleges célunk, amit kitűztünk magunknak az, hogy iskolába mehessünk. Mikor mehetünk iskolába? Több részcélunk is van: tudjunk gyurmázni, cipőt kötni, legózni, puzzlét kirakni, színezni, festeni, faladatlapot megoldani. A ceruzát, a színest helyesen fogni. A mesét végighallgatni, a verseket mondókákat megtanulni. A szüleinknek, és a felnőtteknek az óvodában szót fogadni. Odafigyelni és a kéréseiket teljesíteni. Csak úgy záporoztak a jobbnál jobb ötletek. Hogy mennyire tudjuk betartani, az már egy következő feladat. A Boldogságóra zenéjét, mint mindig, alig várták a gyerekek. Meghallgattuk, mozogtunk rá. A következő játék a szoborjáték volt, amit nagyon figyelmesen megoldottak a gyerekek. Olyan sok mókás pózban tudtak megállni, hogy alig tudtuk megállni nevetés nélkül. Mindkét mese tetszett a gyermekeknek. Bezzeg Andrea: Boldogvár meséje és Lukács Elvira: Rosszcsont Ricsi remekel. Alvásidőben a kérések alapján újra elmeséltem. A babzsákkal célbadobós játék és a varázsecset megtalálása nagy örömmel töltötte el a gyermekeket. A célbadobást addig kellett gyakorolni, míg bele nem találtak a kijelölt helyre. Versenyeztünk is két csapatban. A nyeremény 1-1 szaloncukor volt, amit a dajka nénitől és az egyik szülőtől kaptunk. Nagyon jól éreztük magunkat a héten, szerintem folytatjuk a célkitűzéseket a következő hetekben is, hogy elérjük a célunkat és iskolások lehessünk. A hét játéka volt még a varázsecset megtalálása. Szorosan körbe álltunk és a hátunk mögött adtuk körbe az ecsetet úgy, hogy aki középen állt ne vegye észre, hogy kinél jár az ecset. A héten többször is kérték a gyerekek, hogy játsszuk ezt a játékot. Sőt, ők maguk is játszottak szabad játékidőben.
A Szívmanó kártyákkal is ismerkedtünk. A felnőtt segítsége kell még ehhez a játékhoz, de nagyon jól kitalálták a gyermekek, hogy a kismanó milyen érzelmet mutatott a kihúzott kártyán. Még gyakoroljuk, hogy az érzelmi intelligenciánk fejlődjön!
A Zsadányi Tündérkert Óvoda Méhecske csoportja

Balázsné Barta Anikó
Óvodapedagógus

Képek