Célok kitűzése és elérése

- Csoport neve: Napsugár (Marcaltő)
- Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (7 megtekintés)
CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE- Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Kmety György Evangélikus Általános Iskola és Óvoda, Marcaltő
A foglalkozás ideje: 2025.01.21.
A foglalkoztatott korcsoport: vegyes (4-7éveseknek)
A foglalkozást vezeti: Pus Tiborné Kalmár Katalin- óvodapedagógus
A foglalkozás témája: A célok kitűzése és elérése, mint boldogságfokozó technika gyakorlása
A foglalkozás célja: Felismerni, hogy urai vagyunk az életünknek. Az értelmes célok támogatják az önbecsülésünket. A cél felé haladva minden részcél elérésekor érzelmeink felpezsdülnek. Magabiztosnak és hatékonynak érezzük magunkat. A célok értelmet adnak életünknek. Segít a tervezésben, időbeosztásban. Boldogabbak leszünk, ha rá tudjuk venni magunkat, hogy a régi célok helyett újakat találjunk. A célok eléréséhez gyakran szükségünk van a társas kapcsolatokra, hogy együttműködjünk másik emberekkel. Az ilyen kapcsolatok önmagukban is tudják fokozni a boldogságot.
A foglalkozás feladatai: A célok felismerése képeken, mesével, egyéni élményeink felidézésével és játékos gyakorlatokkal megtapasztaltatva. A célból fakadó siker megélése önálló cselekedeteinkben.
Előkészület: Képek elhelyezése a mágnestáblán, gyurmaragasztó, zenevideó-YouTube, manókép és sapka, színes karikák és botok, kézjel motívum- 10db
1. MOZGÁSALAPÚ RELAXÁCIÓS GYAKORLAT:
„Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok” A gyerekek állva nyújtózkodnak felfelé mindkét karral, közben motiváló verset is mondhatunk.
Ilyen nagy az óriás, nyújtózkodjunk kispajtás…
Ilyen kicsi a törpe, guggoljunk le a földre! – Nyújtás és oldást felváltva ismételjük kb. 3-szor.
2. ZENEHALLGATÁS- KEZDŐ ÉNEKLÉS:
Folytatjuk a játékot, de most zenére fogunk mozogni! Bagdi Bella- Van nekem egy álmom
3. A TÉMA BEVEZETÉSE:
Amíg kifújod magad, csücsülj le a szőnyegre és nézd meg a képeket, amiket elhelyeztem a táblán. Mindenkinek lehetnek céljai. Vajon mi volt a célja a kisfiúnak a vízben? … Letérdelve a cipőjéhez? … Biciklin integetve…stb.
Beszélgetés, saját élmények meghallgatása, a téma megtartására fókuszálva.
4. A TÉMA FELDOLGOZÁSA:
Hoztam egy kis történetet, ami egy manóról szól. Rosszcsont Manónak hívják és nem volt könnyű a manóélete. „Orrpirosító hideg téli nap volt… …sikerült megvalósítani a célját és megtalálta a boldogvárba vezető utat.”
Kik voltak a mese szereplői?
Jó vagy rossz volt ez a manó?
Mi volt a terve, a célja?
Egyből sikerült megvalósítania, vagy fokozatosan?
Mondjuk el a versikét! (2-3-szor ismételve)
Hétfőn figyelek, hogy tanuljak,
kedden csúnya szót ne mondjak!
szerdán ne verekedjek,
csütörtökön kedves legyek.
Pénteken próbálok szót fogadni,
szombaton jó példát mutatni.
Vasárnap arra figyelek, hogy egész nap csendes legyek.
Egyedül vagy segítséggel vitte véghez a tervét?
Mit érezhetett, amikor sikerült megvalósítania a célját?
Neked van célod, amit szeretnél hamarosan megtenni?
És ha nagy leszel…?
Játszunk egy jó játékot! Most az lesz mindenki célja, hogy a színes karika a rudakra akadjon rá!
Célbadobós játék, a távolság növelésével színes karikákkal és botokkal.
5. A FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA:
Aki elérte a célját, az győzött! Ennek jele ez a kézjel, amit a papírom látsz!
Színezd ki, hogy emlékezz rá! A Boldogság várának 5. lépcsőrokára is ezt a jelet fogom feltenni.
6. FOGLALKOZÁST ZÁRÓ ÉNEKLÉS: Bagdi Bella: Van nekem egy álmom
7. A TÉMA TOVÁBBADÁSA:
Akinek van kedve, otthon megkérdezheti apát, anyát, hogy nekik van e céljuk?