Célok kitűzése és elérése

Célok kitűzése és elérése

Célok kitűzése és elérése
1. Relaxációs feladat: „Mellkasi préssel légzés”
2. Megbeszélés
Mit szerettél volna csinálni gyerekkorodban? Miről álmodoztál? Milyen kitűzött célt értetek már el? Miért fontos, hogy legyenek céljaink? Ki segíthet céljaid elérésében? Miért fontos, hogy legyen egy jó tervünk? Mi fog történni akkor, ha eléred a célod?
új kihívás, új cél – út a cél eléréséig – tudatos tervezés – kis lépések – öröm, sikerélmény, önbizalom
Milyen célokat tűztél ki magadnak az elmúlt évben?, Melyeket sikerült megvalósítani?, Milyen új célokat tűzöl ki magadnak ebben az évben?…
3. Mondatok befejezése
A tanulók húznak egy lapot és a lehető leggyorsabban be kell fejezniük a mondatokat.
– Életemben az a legfontosabb, hogy …/ – Tökéletesen boldog lennék, ha …/ – Ha több pénzem lenne …/ – Olyan ember szeretnék lenni, aki …/ – Életem értelme, hogy …/ – Amit a legjobban szeretnék elérni, az az hogy …

4. Céljaink 2025-ben (Milyen célt érdemes kitűzni?)
Egy rövid gondolkodás után mindenki leírja egy lapra, milyen célt tűz ki magának ebben az évben. A tanulók gondolatait egy befőttes üvegbe zárjuk 1 évre. A jövő évben kibontjuk és remélem addig valamennyien elérik céljaikat.
5. Bakancslista
A tanulók felírják, hogy mit szeretnének megélni, megvalósítani az életük során. (Tk.: 105.) A lista megírása után körbejárva megnézhetik egymás bakancslistáját.
6. Példaképek
A tanulók elmondják, kit tekintenek példaképüknek és miért. A foglalkozásba bekapcsolódott iskolánk egyik pedagógusa, akivel rövid interjút készíthettek a tanulók a céljairól, a bakancslistájáról, a jövőbeli terveiről.
7. Polgármesterválasztás
A tanulók párokat alkotnak. A kő-papír-olló játékkal a nyertesnek egy másik nyertest kell keresnie, akivel újra játszik, a vesztesek a nyertesek mögé állnak, ők alkotják a szurkolótábort. A végén egy nyertes lesz. A játék után megbeszéljük, hogy milyen érzések, gondolatok játszódtak le bennünk.
8. Közös céljaink
Miután a tanulók leírták egyéni céljaikat, most az osztály közös céljait határozták meg. A tanulók olyan célokat gyűjtenek, amelyeket valamennyien meg szeretnének valósítani. A célokat lapokra írják és felragasztják a céltáblára.

9. Zenehallgatás
Bagdi Bella: Valóra váltom a legnagyobb álmom

Képek