Célok kitűzése és elérése

célok-mese.jpg

Óraterv
1. Szerinted mi jellemez egy céltalan és egy céllal rendelkező embert?
Készítsenek a gyerekek párokban listát! Írjanak minél több jelzőt! Ki hová sorolná
magát?
2. Kívánságok, álmok, célok
Beszélgessetek arról, hogy mi különbözteti meg a kívánságokat a céloktól! Miért
érdemes célokat kitűzni? Hogyan kapcsolódik ez össze a boldogsággal?
3. Fantáziagyakorlatra invitálunk. Lásd magad a jövőben!
Képzeljék el magukat a diákok ifjú felnőttként, felnőttként, középkorúként és idős
emberként!
Milyennek látják magukat? Milyen célokat értek el? Hol élnek? Mit éreznek? Milyen
színek, illatok, tárgyak vannak körülöttük? Milyennek látják magukat?
Meséljenek erről a lehető legrészletesebben 3-5 fős csoportokban egymásnak! A
beszélgetés során tudatosítsák egymásban, hogy milyen erősségeikre
támaszkodhatnak, hogy ezt a jövőképet meg is tudják valósítani!
4. Mit kezdesz a hibákkal, kudarcokkal?
Húzzák alá a gyerekek, amit gyakran alkalmaznak! Utána beszéljétek meg, melyik hozzáállás
segít bennünket előre az utunkon!
Ha kudarc ér…
… másokat teszek felelőssé érte.
… meglátom benne a lehetőséget.
… feladom, amit elkezdtem.
… hasznot húzok belőle.
… magamat hibáztatom.
… nem veszek tudomást róla.
… észreveszem az új útirányt, amit mutat nekem.
… sajnáltatom magam.
… tanulok belőle.
5. Zárókör
Mindenki fogalmazza meg egy célját, gondolja át erősségeit, és így egészítse ki a
mondatot:
El fogom érni azt a célomat, hogy _________________, mert __________________ és
____________________________ vagyok.

Képek