Célok

IMG_20211216_140427-COLLAGE.jpg

1.) Ráhangolás: pozitív szó (jelző, tevékenység, fogalom) gyűjtése, mely birtokában elérhetőek a céljaink. Minden tanuló a keresztnevének kezdőbetűjével azonos szót keresett; kisebb kreativitással végül mindenki megtalálta a megfelelő kifejezést mint pl.: bátorság, megértő, vidámság, komoly, boldogság, tehetséges, magabiztos, család stb.
2.) Jelentésteremtés:
a. „A pillangólárva” c. tanmese felolvasása után a történet értelmezése, megbeszélése frontálisan, adott kérdések alapján. Tanulsága: céljaink megvalósításához fontos a türelem és a kitartás, ne várjunk azonnali sikert.
b. 10.b jövőképtábla készítése: osztályszinten rövid és hosszútávú célokat gyűjtöttünk. Jogosítvány szerzése, jó osztályközösség, a szülőknek is tetsző tanulmányi eredmény tanév végén – ilyen és ehhez hasonló célok születtek. „Mit tesztek a célokért?” kérdésre (néhány tanuló kivételével) kevésbé adtak kimerítő válaszokat.
c. Egyéni feladatban: 2022 céljai rövid-hosszú távon megadott területeken: önmagam, család, barátok, iskola, szakma (technikumban tanulnak), hobbi, sport, bakancslista. Bármilyen technikával és módszerrel dolgozhattak: rajz, vázlat, összefüggő szöveg, de a rajzot senki nem választotta; a legtöbb esetben pókhálóábra született. Néhány embernek a sport teljesen hiányzik az életéből, de többen a bakancslistához sem tudtak mit írni; szinte mindannyian több időt akarnak tölteni a szeretteikkel, és tanulással javítani vagy szinten tartani tanulmányi eredményüket.
d. „Cél elérési tipp-top” c. segédanyag: projektoros kivetítéssel, de egyéni megoldással, majd közös megbeszéléssel. Két pontja: a 4. (Azokra a rossz élményekre gondolok, amelyek akkor érnek, ha nem érem el a célomat.) és a 9.pont (Feljegyzéseket készítek az előmenetelemről (pl.: naplót vezetek)) egyáltalán nem jellemző a csoportra.
3.) Összegzésképp idézetválasztás volt a tanév második felére, előre összegyűjtött idézet-bankból, hogy a választott frazéma mottóként inspirálja őket céljaik elérésében.

Képek