Céljaink eléréséhez FIGYELEM-re van szükség!

- Csoport neve: Kiskalozok
- Fazekas József Általános Iskola
- Kategória: Alsósok
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (97 megtekintés)
Januári boldogságóránk bevezetését a hónap elején az online ötlettárból választott „Rend a lelke!” című játékkal kezdtük. Egy kiválasztott tanulót kiküldtünk a teremből, majd egy tárgyat áttettünk egy másik helyre. Visszahívtuk a tanulót a terembe, észre kellett vennie, hogy mi nincs a helyén. Eleinte nagyobb, feltűnő tárgyakkal kezdtünk, majd egyre kisebb dolgok áthelyezésével folytattuk.
Ezután beszélgettünk a játékról: mire van szükség ahhoz, hogy jól teljesítsünk ebben a játékban? A gyerekekkel megállapítottuk, hogy azon túl, hogy nagyon jó móka volt játszani, a figyelem fejlesztésére is alkalmas ez a játék.
Mindenki szívesen vett részt a játékban, több alkalommal is játszottuk ezt ebben a hónapban.
A „figyelem” szó az ebben a hónapban a további boldogságóráinkban is fontos szerepet kapott. Januárban sokszor beszélgettünk a tanulásról, a sikerek és a sikertelenségek okairól. Új tantárgyunk ebben a tanévben az angol, ami néhány tanulónak nagy nehézséget okoz. Sokszor már a szavak kiírása a szótárfüzetbe sem sikerül, mert hiányzik a „figyelem”. Nyelvtanból sok másolási feladatot kapnak a tanulók, melynek célja szintén a figyelem fejlesztése. Órai munkái is gyakran pontatlanok, mert nem szentelnek kellő figyelmet a pontos munkavégzésre. Sajnos ebben a félévben először bukások is előfordultak az osztályban…
Persze ennek ellenkezője is megfigyelhető: jópár tanulónk figyel órán, figyelmesen dolgozik tanórán és a napköziben is. Az ő eredményeik nagyon szépek, kitűnő tanulóink is vannak, valamint olyan gyerekek is, akik csupán egy-egy négyessel csúsztak le a kitűnő bizonyítványról. Azt is tapasztaltuk, hogy néhány tanulónk célul tűzte ki erre a félévre a jobb jegyeket, ezért figyelmesen dolgozott, képességeihez mérten szép eredményt értek el ezek a gyerekek.
Ezután a figyelem – meglétének vagy hiányának – következményeiről beszéltünk. Eljutottunk a beszélgetés során a félévi jegyekhez, a bizonyítványhoz.
Boldogságóránk utolsó szakaszát azon a napon teljesítettük, amikor a gyerekek kézhez kapták a félévi értesítőjüket. Írásos feladatunk ehhez kapcsolódott: írd le egyetlen mondatban a félévi bizonyítványodról a véleményedet, értékelésedet. (Kitűnő lettem!, Sok ötösöm lett! Jó jegyeim lettek! Elégedett vagyok. Lett néhány rosszabb jegyem is. Megbuktam angolból. stb.)
Január a célok kitűzésének hónapja. A félévi bizonyítvány értékelése után célokat fogalmaztunk meg a második félévre, év végi bizonyítványunkra koncentrálva. Mit kell tennem, hogy megtartsam ezt az eredményt? Mit kell tennem, hogy javítsak ezeken a jegyeken? Mit szeretnék elérni év végére? stb. Ezeket a célokat egy másik lapra felírva meghatároztuk a második félév feladatait, beszélgettünk a céljaink eléréséhez szükséges tennivalókról, tanácsokat adtunk egymásnak, ösztönző mondatokkal lelkesítettük társainkat.
Az órát a hónap dalának eléneklésével zártuk.