Céljaink a 2021/22-es tanévben

- Csoport neve: Hajósdiák
- Zuglói Hajós Alfréd Magyar-Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Célok kitűzése és elérése
- (72 megtekintés)
Boldogságóra – 2022. január
Témakör: Célok kitűzése és elérése – 8. b osztály (két csoportban)
Foglalkozást tartó pedagógus. Molnár Márta
Tanórai keret: célnyelvi civilizáció
Az előző tanév végén az osztállyal a Hála témát dolgoztuk fel.
Végzős nyolcadik osztály lévén a felvételi időszak elejére kívánkozott a Célok kitűzése és elérése témakör, hisz ilyenkor a pálya- illetve a középiskola választással kapcsolatban egyre jobban körvonalazódik a tanulókban valamilyen távlati cél, nevezetesen, hogy jó felvételit írjak, jó középiskolába kerüljek, a tanév végi németvizsgám jól sikerüljön stb.
Lassan jutottunk el arra a pontra, hogy olyan egyszerű szavakat is konkretizálni kell, hogy kinek mi számít jónak? Azt gondolom, ez volt a legnehezebb a foglalkozáson.
Az osztállyal két csoportban, külön-külön tartott foglalkozáson dolgoztuk fel a témát, két nyelven, részben németül.
Milyen lépésekben jutottunk el ahhoz a megfogalmazáshoz, hogy apró célokkal érjük el a „nagy célokat”?
Képelemzés – beszélgetés (Kép: Boldogságóra kézikönyv 147. oldal) – csoportmunka
Az ifjú és az angyal –a történet meghallgatása, a tanulság megbeszélése (frontális)
A céltalan és a céllal rendelkező ember jellemzése (önálló írásbeli feladat, majd pármunkával bővítés)
A belső cél megfogalmazása (frontális)
Idézetek értelmezése (pármunka)
Beszélgetés: Út a céltól az eredményig (frontális – összegzés: táblakép)
Melyik téma tesz boldoggá? Melyik témával szeretnél többet foglalkozni? (post it – táblakép)
A foglalkozás legszebb része volt számomra, ahogy megfogalmazták a gyerekek mindkét csoportban, hogy a lehetőségekkel élni kell, a képességet, a szorgalmat meg kell becsülni, az eredményt pedig küzdelemmel, akarattal, kitartással, cselekedetekkel, tettekkel lehet elérni.
A foglalkozások végén megfogalmaztak a gyerekek egy-egy saját célt szeptember végéig. (Rögzítették füzetükbe. Hamarosan megnézzük, elérték-e?)
Távlati céljaikat összegyűjtöttük egy dobozba, lezártuk, a tanév végén bontjuk fel. Nagyon kíváncsi vagyok!