Célforgó

324765711_697740308749640_5614319361913068022_n.jpg

Az óra elejére egy homokórát hoztam. Segített szemléltetni az idő múlását. Megállapítottuk, hogy az idő könnyen „kifolyik a kezeink közül, mint a homokórán a homokszemek”. A céltalanul eltöltött időnket nem tudjuk pótolni, visszapörgetni, mint a filmkockákat. Beszélgettünk arról mennyire fontos életfeladatunk, hogy megtaláljuk azokat a kisebb és nagyobb célokat, amelyet mi magunk „értelmes célként” címkézünk fel. Motivációs naptárt hoztam. Segíthet abban, hogy ki tudjuk választani azt a célt, ami szolgálni tudja, hogy a lehető legjobb önmagunkká váljunk. Rövid útmutatót fogalmaztunk meg!
– A cél felfedezése.
– A cél átgondolása.
– A cél részekre bontása.
– Kudarcok megjelenésekor a motiváció fenntartása.
– Esetleges újratervezés.
Ráhangolódásként a hasznos és haszontalan dolgokról beszélgettünk. Aztán feldolgoztunk, dramatizáltunk egy mesét (Leghasznosabb dolog a mese címe). A már céltudatossá vált nebulók elkészítették a 4.z osztály célforóját.
Érdemes küzdeni a céljainkért!

Képek