Boldogságóra vázlat

1745440824259.jpeg

Boldogságóra vázlat
Korcsoport: Kiscsoport
A foglalkozás témája: A megbocsátás gyakorlása
A foglalkozás ideje: Április hónap
Tevékenység kidolgozása
1.Szervezési feladatok: Eszközök bekészítése, szellőztettetés, megfelelő hely biztosítása.
2. Motiváció: (Játék)
Bocsánat Napocska: Miközben elmondtam a mondókát megrajzoltam a napocskát és elénekeltük a „ Süss fel nap” kezdetű éneket , illetve az „Esik az eső, hajlik a vessző” dalt, amelyeket mozgással kísértünk és arról beszélgettünk , hogy mennyire fontos a bocsánat kérés és a megbocsátás a dal kapcsán.
3.A foglalkozás kezdő relaxáció: Napimádás: A levegő be fújása és beengedése után miközben karunkat felemeljük utána kifújuk a levegőt és karunkat is leengedjük és ezekkel együtt kiengedjük a „rosszaságot”.
4. A foglalkozás kezdő ének: Bagdy Bella: Ho’oponopono című dala A gyerekekkel körbe megyünk és táncolunk, majd leülünk és a mosolygos smilet és szívecskét adogatunk egymásnak szeretetünk jeléül.
5. A téma bevezetése: Szituációs képek
a) A képek alapján beszélgetünk arról, hogy mi a helyes és helytelen. Miért rossz a rossz és miért jó a jó.
b) Megtanultunk néhány varázsszót: köszönöm, kérem szépen, szeretlek, bocsáss meg, Ne haragudj.
6. A téma feldolgozása: Boldog Dóra báb a” Kerekerdő kalandra hív…” mondókával a mese hallgatásra hív minket.
 A morgós medve és a szorgos méhecske
 Beszélgetés segítő kérdések: Mit gondoltok, miért hívják a méhecskét szorgosnak az emberek? Miért fontos nekünk a méhecskék szorgoskodása? Kinek a bőrébe bújnátok szívesebben a meséből: a medvéébe vagy a méhecskéébe? Indokoljátok meg a döntéseteket! Ti hogyan segítenétek a méhecskének a mesében és a való életben?
8. A foglalkozás lezárása: A megbocsátás gyakorlása a jelének kiszínezése, majd felragasztása a Boldogság várának nyolcadik lépcsőfokára.

9. A foglalkozás záró ének: Bagdy Bella: Imádok élni. A dal alatt a gyerekek jól érezték magukat.

Képek