Boldogságóra: Társas kapcsolatok ápolása

- Csoport neve: Sakkolók3a
- Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola Toldi Lakótelepi Tagiskolája
- Kategória: Alsósok
- Téma: Társas kapcsolatok
- (14 megtekintés)
Kapcsolatok ápolása. Az órát túlterveztem. Nem egy, hanem három alkalmas foglalkozás lett belőle.
Négy fő eleme volt:
– A kapcsolatokat válogattuk, mérlegeltük és írtuk be a színes körbe, hogy ki áll közelebb és ki távolabb hozzánk. A kört nem a munkafüzetből vettem végül, hanem maguk készítették körzővel és színezték ki. Ez nehezebben ment, leginkább mindenki a közelebbi vagy a távolabbi körben volt, a középmezőnyt nem érzékelik még. A kapcsolatok ápolása, hogy nekik is tenni kell, ez a nézőpont láthatóan új volt számukra, ezt meg is fogalmazták.
– A közösségi érzés erősítésére dobókockával választottunk gyerekeket és a kör közepén állva a többiek emlékeket idéztek fel, amiben ő szerepelt. Emlékszel, amikor… Ennek nagyon nagy sikere volt, mindenki vidám lett és jókedvű, így ezt máskor is csinálnunk kell majd.
– Az érzéskártyák válogatását is élvezték, kiválasztották azokat, amiket a gyakorlat közben éreztek.
– Titkos barátot választottak, akinek majd az elkövetkező három hétben valamilyen kedvességet, támogatást, segítségnyújtást adnak, de csak a következő boldogságórán szabad elárulni, hogy ki kit húzott.
– Végül közösségi és barátságtérképet készítettünk, amire az ő képük van ragasztva a hobbijukat jelképező képpel úgy, hogy a kapcsolatok közötti összefüggések egymás közt látszódjanak. Végül két csoport látszódik a képen, jobbára fiúk és a lányok, de közöttük is vannak kapcsolódási pontok.
A következő órán a titkos barátok már a jócselekedeteket vetítik előre, ami a kapcsolatok ápolásának és a közösség erősítésének fontos eleme.





