BOLDOGSÁGÓRA- DECEMBER

BOLDOGSÁGÓRA- DECEMBER

BOLDOGSÁGÓRA- DECEMBER

A Boldogságóra témája: Boldogító jó cselekedetek
Tevékenységforma: Boldogságóra- fókuszban a mese, a mozgás és a közös zenehallgatás
Korcsoport: Középső-nagycsoport
Az óvodapedagógus neve: Márkus Gyöngyi
A tevékenység időpontja: 2022. december 12.
Felhasznált irodalom:
– Bagdy Bella-Prof. Bagdy Emőke- Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv
– Boldogságóra készségfejlesztő, kifestő-és színező munkafüzet
– Lukács Elvira: Örömvár /Érzelmi intelligencia és a pozitív gondolkodás fejlesztése mesékkel, versekkel
– Szupererő / színező mondókákkal a 24 erősséghez óvodásoknak és kisiskolásoknak
– Lukács Elvira: Örömnapok /Érzelmi intelligencia és a pozitív gondolkodás fejlesztése mesékkel, versekkel
– Pintér Krisztina: Csillagtündér /Csillagtündér és az érzések c. könyve

A TEVÉKENYSÉG KIDOLGOZÁSA:
1: Szervezési feladatok:
A foglalkozáshoz szükséges eszközök elhelyezése jól látható helyre.
Friss levegő biztosítása a zavartalan és kényelmes részvételhez.
2: Előzmények:
Ebben a hónapban a Boldogságórákra úgy hangolódtunk rá, hogy egy beszélgetés keretében meg-egyeztem a gyerekekkel, hogy először rendet teszünk a környezetünkben, hogy rend lehessen bennünk is.
Múlt héten összetakarítottuk az ablakunk alatti udvarrészt, megtisztítottuk a lehullott falevelektől, összesöpörtük a szemetet, hogy kint is, bent is rend legyen.

A FOGLALKOZÁST KEZDŐ RELAXÁCIÓ:
Bagdy Emőke által összeállított relaxációs gyakorlatok:
– „Tüdőtakarítás”
– „Lemegy a nap, lankad a kar, a törzsem pihenni akar”
– Arcizomlazítás játékosan

A FOGLALKOZÁST KEZDŐ ÉNEKLÉS:
Bagdy Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok c. dalára közösen koreografált mozgásokat vég-zünk.
A TÉMA BEVEZETÉSE:
– Beszélgető-kör: Arról beszélgetünk, hogy mi az, ami szerintük „jó cselekedetnek” számít.
Közösen elmondjuk a „Szupererő”c. könyv erre vonatkozó versikéjét:
„ Szeretetet adni, szeretetet kapni, csodálatos érzés ezt megtapasztalni.
Amerre csak járok, szívemet kitárom, így én vagyok a leggazdagabb ezen a világon”
-”Miről is szólt ez a vers?”
Magyarázzuk meg, miért jó segíteni a társunknak!

A TÉMA FELDOLGOZÁSA MESÉVEL:
Megjelenik Boldog Dóra, ami már jelzi a gyerkőcöknek, hogy most a mese következik:
„Kerekerdő kalandra hív téged, hallgasd, mit súgnak a tündérek.
Hipp-hopp, tárd ki szíved kapuját, mesevilág ajtaja előtted is nyitva áll.
Tikk-takk, ketyeg a kis óra, ezt üzeni neked Boldog Dóra:
Gyere velem, vigyáz ránk a napsugár, Kerek erdőn a boldogság megtalál!”
„Figyeljetek csak gyerekek! Most egy olyan kertről fog szólni a mesém, amelyik nagyon piszkos volt. Hogy mi történt vele? Mindjárt elmesélem:”

A MESE BEMUTATÁSA
Bezzeg Andrea: Szívem kertje c. mese.
A történet végén visszacsatolásként kérdéseket teszek fel, hogy láthassam, megértették-e a mese lényegi mondandóját.
TEVÉKENYKEDTETÉS:
Angyalkákat színezhetnek, majd kivágjuk őket és megajándékozhatják vele a szüleiket.
A FOGLALKOZÁS LEZÁRÁSA:
A jó cselekedetek jelének kihelyezése a Boldogvárunk 4. lépcsőfokára
A FOGLALKOZÁST LEZÁRÓ ÉNEKLÉS:
Bagdy Bella: Boldog vagyok c. dalára közös örömtáncot járunk.

A TÉMA TOVÁBBADÁSA:
– Vond be a családot!
Munkanapot szervezünk a karácsonyi ráhangolódás jegyében, amelyen a szülők is részt vehetnek, közös ajándékkészítést terveztem

– Vond be az óvodát!
Már minden csoport nagyon készül a karácsonyi ünnepre, így lehetőségünk van egy közös fenyőfa feldíszítésére, amit folyamatosan meg is tehetnek a csoportjaink.

REFLEXIÓ-DECEMBER

Ebben a hónapban nagyon mozgalmas napokkal telt az idő, hiszen a karácsonyi hangolódás átszőtte a mindennapjainkat.
Úgy próbáltam tervezni, hogy a hagyományápolás, mint kiemelt feladat is beépülhessen a Boldogságórába. Elsősorban a Luca napi hagyományokra gondolok itt, és mivel Luca „jó boszorkány”, megjelent a mindennapjainkban is.
Úgy próbáltam a témát megközelíteni, hogy megérthessék a gyerkőcök, hogy ahhoz, hogy rend legyen a lelkükben, először a környezetünket is rendbe kell tennünk. Rendszeresen dolgozunk a környezetünk rendbetételén, és nemcsak a csoportszobában, mosdóban, hanem nagyon aktívan kint az udvaron is. Ez a fajta tevékenység jó alkalmat ad a közösséggé kovácsoláshoz, a rend és tisztaság megszerettetésére, igény kialakítására.
A hónap során felhasznált irodalmi anyagokat kicsit kibővítettem. Megrendeltem a „Szupererő”című kiadványt, és ezt is alkalmaztam a munkám során.
Nagyon szimpatikusnak találtam a „Csillagtündér”c. Könyvet, amiből a délutános munkaidőmben mindig megismertettem 1-1 érzést a gyerekekkel, hiszen nagyon részletesen, gyereknyelven ír róla a szerző.
Lukács Elvira:Örömnapok könyvéből meghallgathatták Az öröm angyalai című mesét, és az „Örömvár”c. Könyvből pedig A bánatos király/örömmese/ c. történetet.
A karácsony elmaradhatatlan szereplői az angyalok, amiket több ízben készítettünk, színeztünk, barkácsoltunk ebben a hónapban, és dekorálásra is felhasználtuk az öltözőnkben.
Ebben a hónapban különösen sokat relaxáltunk, megpróbáltunk lecsendesedni így az Advent időszakában, szívesen hallgattuk Bagdy Bella: Ellazulni, jaj de jó zenéjét, a Spotify-n hallható Pozitív élmények újraélését is.
A mozgást sem hanyagoltuk el, sokat tartózkodtunk kint a szabad levegőn, hiszen ép testben ép lélek-ezt minden gyerek tudja jól.
És a téli szünet előtt mi is adni szerettünk volna egy nagyobb közösségnek, a falunknak is magunkból egy kicsikét, így felajánlottunk az Adventi vásáron egy zenés produkciót, melyet a mi csoportunk adott elő, karácsonyi hangulatot emelve.
Természetesen a karácsonyi üdvözletünk sem maradhatott el, hiszen egy videó felvétellel kívántunk Boldog Karácsonyt a szülőknek, nagyszülőknek az utolsó oviban eltöltött napon.

Képek