Boldogságóra

jótulajdonságok.jpg

Az órát egy képpel indítottam, melynek kapcsán megbeszéltük, hogy nekik mit mond, mit mutat a kép. A kép kapcsán megemlítették az optimista világfelfogást, így már könnyű volta a fő témánkkal foglalkozni.
Megbeszéltük az optimizmus szó jelentését, és azt is, hogy milyen jellemző tulajdonságai vannak az optimista embereknek és milyenek a pesszimisták. Felolvastam a gyerekeknek Laura King, kísérletét, aki 4 egymást követő napon vizsgált személyeket, akik 20 percig fantáziáltak arról, hogy: „Milyen az élet, ha minden álmuk valóra válik.” Arról beszélgettünk, vajon a professzor mit tapasztalt a kísérlet után, a kísérleti személyeket vizsgálva! Természetesen meglepődtek milyen változást tudunk létrehozni pusztán a gondolataink segítségével.
Rögtön ki is próbáltuk a gyakorlatot párokban. Az volt a feladat, hogy keressenek maguknak egy társat, és 2 percben osszák meg egymással azt az érzést, és azokat a képeket, amikben elképzelik, a lehető legjobb életet maguk számára. Volt nagy kacagás, mindenkinek fülig ért a szája!
Miután a gyerekek újra elfoglalták a helyüket, egyoptimista mesét olvastam el nekik (Békamese címmel). A mese utolsó mondatát nem olvastam el, megkértem őket, fejezzék be a mesét, mi lehetett a nyertes béka titka?! A mese végén közösen vontuk le a tanulságot: a szavaknak ereje van, melyek befolyásolják tetteinket, ezért nagyon fontos, hogy mi az, amit érdemes meghallgatnunk, és mi az a helyzet, ahol a füldugó használata javasolt.  A béka helyzete bizonyította azt, hogy minden helyzetben van választásunk, hogy minden a fejünkben dől el! Ha optimistán tekintünk a jövőbe, a lehetetlennek tűnő helyzetekben is találunk megoldást! Ha pozitív tulajdonságainkat erősítjük, és másokban is megkeressük a jótulajdonságokat, elérhetővé válnak a kitűzött céljaink!
Ennek kapcsán kaptat feladatot a gyerekek. Hoztam be nekik színes magazinokat, színesceruzát, melyek felhasználásával ara kértem őket, alkossanak egy olyan rajzot, vagy keressenek egy olyan képet, mely az egyik jó tulajdonságukat szimbolizálja, jeleníti meg. Az elkészült képeket, kivágott fotókat ragasztották fel egy kartonpapírra.
Miután mindenki felragasztotta a képet, megkértem őket, üljünk körbe, és fogalmazzanak meg egy mondatot arról, mit tanultak meg a mai alkalommal, vagy mit adnának tovább ismerőseiknek?
Az óra hátralévő részében meghallgattuk Bagdi Bella: Világomban minden rendben van c. számát, majd jókedvűen elbúcsúztunk egymástól!

Képek