Boldogságóra 1.a

Boldogságóra 1.a

Apró örömök a Tomoriban
„Minden pillanatban milliónyi csoda történik körülöttünk – nyílnak a virágok, csicseregnek a madarak, zümmög a méh, lehullik egy esőcsepp, hópehely libben át a tiszta esti égen. A csoda mindenütt jelen van. Ha megtanulod megélni, az élet nem más, mint egy mindennapi csoda.” Sadhguru
2019 óta iskolánk- a XIII. Kerület Tomori Pál Általános Iskola- tagja a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programjának. Ennek keretein belül arra törekszünk, hogy az iskolai oktatás mellett személyes és szociális kompetenciákat is megosszunk diákjainkkal és törekedjünk a szellemi jólétükre hónapról hónapra. A fenti idézet akár iskolánk mottója is lehetne.
Március 20-a, a Boldogság napja apropóján a márciusi hónapban a program témája az „Apró örömök” volt, mely témát, Nagy Magdolna tanítónőnk egy boldogságóra során vetett föl, valósított meg. Mit is jelent ez?
Rávezetni a gyerekeket, hogy élvezni tudják a pillanatokat, az „itt és most” pozitív élményeit tudatosítsák, ne vegyék természetesnek, adottnak. Rávezetni a diákokat különböző eszközökkel a minden napokban rejlő pozitív élmények felismerésére, és valljuk be, nekünk felnőtteknek sem árt ez a szembesülés.
Az órán a tanulók közös , változatos gyakorlatokban vettek részt. Segítette a ráhangolódást a zenenehallgatás (Zabszalma együttes; Izgő-mozgó dal), majd relaxációs gyakorlatként a kisvirág nyílását dramatizálták a gyerekek mondókával relaxációs zenekísérettel.
Rajzolásos gyakorlatokkal a legkedvesebb örömöm témában kreativitásukat is megvillanthatták a tanulók. A mesefeldolgozás során Döbrentey Ildikó A hétdombi csodatevő szivárvány fantáziavilágába is ellátogathattak a diákok a kulcsszereplők és kívánságaik kiemelésével. A képzeletbeli „szivárvány ugrókötéllel” való játék során, hangosan is megfogalmazhatták kívánságaikat. Mi tenne boldoggá?- tehetjük föl magunknak is a kérdést. Zárásként a közös éneklés, az Imádok élni c. dallal a hangulat a tetőfokára hágott.
A sokszínű óra mozgalmasan és jó hangulatban telt. A tanulókban sikerült elindítani, hogy társaikra, saját magukra, érzelmeikre tudatosabban figyeljenek, és nem utolsó sorban felismerjék a mindennapi csodákat.

Képek