Boldogság vár

- Csoport neve: Zümi óvodai csoport
- Csillagfürt Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
- Kategória: Óvodások
- Téma: Fenntartható boldogság
- (24 megtekintés)
Ideje:2025.06.01.
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI,Zümi csoport
A foglalkozást vezeti: Borsodi Ádámné
Foglalkozás témája: Fenntartható boldogság
A foglalkozás feladatai: Társas, szociális kapcsolatok alakítása, türelem, empátia, szabály és feladattudat, emlékezet, szem-kéz-láb koordináció, oldaliság, szenzoros érzékelés, figyelem, emlékezet, karakterérzék, kommunikációs készség, térbeli tájékozódás, ügyesség, formaismeret, rész-egész viszony, színismeret, testséma, szókincs fejlesztése.
1.Motiváció: Bagdi Bella: Jobb veled a világ dal meghallgatása, közben társak megölelése, megsimítása, kézen fogva dőlöngélés körben.
https://www.youtube.com/watch?v=CIBvQfRfri
2. Boldogság vár építése közösen szivacs elemekből.
3. Séta a boldogság ösvényen a felépített Boldogság várig. Az ösvényre kirakott képek és tárgyak segítségével átbeszéljük, hogy mi az, ami őket boldoggá teszi, miért hálásak.
4. Bagdi Bella: Ha boldog vagy dalára közös tánc.
5.Lezárás: Boldogság vár, herceg és hercegnő festése, montázs készítése közösen.
Reflexió
A téma bevezetéseként Bagdi Bella: Jobb veled a világ…dalát választottam, amelyre a gyerekek öleléssel, simítással köszöntötték egymást, amely a szociális, társas kapcsolatok elmélyítését, a társak közeledésének elfogadását segítette elő. A tanév utolsó Boldogság órájaként közösen építettük fel a csoportunk Boldogság várát, amely a közös játéktevékenység során az empátia, türelem, gondolkodási és probléma megoldási képességek fejlesztését is segítette a társas kapcsolatok elmélyítése mellett.
A várhoz vezető Boldogság ösvény kialakításához használt eszközök felkeltették a gyerekek figyelmét, valamint egy átfogó, több területet érintő, a tanév során elsajátított ismeretek felelevenítését is lehetővé tette. Az ösvény 2 oldalára kihelyezett képek és eszközök a boldogság órák alkalmával már magukévá tett érzések, gondolatok, szavak felelevenítését, elmélyítését és tudatosítását segítette. A séta közben a gyermekek oldalisága, szem-láb koordinációja, szenzoros érzékelése, finommotorikája, mozgáskoordinációja, szókincse, kommunikációs készsége is fejlődött a türelem mellett. Bagdi Bella: ha boldog vagy dalára közösen táncoltunk, miután elértünk a Boldogság várunkhoz.
A tevékenység zárásaként mindenki megfesthette a saját hercegnőjét, hercegét és egy közös tablót készítettünk festéssel, ragasztással a Boldogság vár eléréséről. Nagyon jó hangulatban telt a foglalkozás, minden gyermek bekapcsolódott és örömmel vett részt rajta.