Boldogság-témakörös Gyereknap

- Csoport neve: Sziklaforrás 2-3.
- Egri Szalaparti Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-oktatást Végző Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Egészséges életmód
- (156 megtekintés)
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Sziklaforrás csoport
Boldogság-témakörös Gyereknap
A Boldogságóra témaköröket a tanulóközösség egésze számára a gyereknapi programon is megjelenítettük
– Az udvari játékokat a Testmozgás hónapja zárásaként terveztük, sok ügyességi játékkal. A sorversenyen labdás, karikás, helycserés, egymásra figyelő játékok kaptak helyet. A társas kapcsolatok ápolása érdekében a csapatok tagjait osztályonként összekevertük. Segítséggel, egymás támogatásával valósulhatott meg egy-egy feladat, függött egymás segítésétől. A kivárást, türelmet, egymásra figyelést feltételezte a teljesítés. Az egymás segítése lehet a hónaptémák tekintetében a Boldogító jó cselekedet, mellyel a társat segítve sikerélményhez juttatjuk.
– „Drámai muzsikusok” érkeztek Brémából. Interaktív színjáték következett. A kollégák szereplésével, a gyerekek aktív bekapcsolásával játszottuk el a történetet. A négy kis állat, kiket a gazdájuk nem becsült már meg, egymásra találnak, sőt kitalálják azt is hogy miből fognak megélni. Egymás társaságában már nem elkeseredettek, optimistán kitalálják hogyan éljenek tovább. Céljuk kitűzése: Brémába elérnek, ott majd szépen zenélnek, abból vígan megélnek! Az Optimizmus és társas kapcsolatok ápolásának hónaptémáihoz is megfelel a mese. Az optimista szemlélettel keresték a kiutat, együtt meg is találták.
– Zenés mókánk és udvari játékaink, az Apró örömök élvezete témához illenek. Az aszfaltrajzzal, a buborékfújó apró kis gömbjeivel lenyugodva, elmélyülten játszadoztak. Tényleg nem kellenek nagy dolgok a boldogsághoz, de kell a harmonikus együttlét és elfoglaltság. A rajzoknál a jóllét kifejezéséhez szimbólumokat is kerestünk. Boldogok vagyunk, mint a repkedő pillangó, úszunk a habokban, mint a delfin…
– Kupak- kukac kereső jutalomjáték a Megküzdési stratégiákhoz illik. Meg kellett találni az elrejtett elemeket és a kukacba rakni. majd minden csoport megküzdött a megtalálással is. Az időtényezőt is le kellett küzdeni. Itt a figyelem, gyorsaság, koncentrációs képesség is kellett az erőfeszítés mellett.
– A Hála amit a gyerekeink szeme tükrözött mindvégig az élményekért, a programért.