Boldogság? Hála!

hala-10.jpg

Helyszín: M. 19., 316-os tanulószoba
Téma: A hála gyakorlása
Cím: Boldogság? Hála!

Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár

Jelenlévők: 12 fő

Cél: Kollégistáink legyenek képesek felismerni, hogy az életben milyen fontos lélektani szerepe van a hála érzésének, és tudatosan gyakorolják is a mindennapokban, hogy boldogságukat fokozzák.

A Boldogságóra programba ebben a tanévben társuló diákok miatt egy rövid tanári ismertetővel kezdtem az oktatást.

A foglalkozásra való érzelmi és értelmi ráhangolódásként ötletbörzét tartottunk. Egy a foglalkozásvezető által összeállított feladatlapon dolgoztak, majd mindenki elmondhatta, mi a boldogság számára. Tartalmas, szép gondolatokat fogalmaztak meg.

Ezek után a következő feladatuk volt megfogalmazni, hogy miért lehetnek hálásak az életben.

Tanári magyarázattal folytattuk a foglalkozást, hogy miért van szükség a boldogság fokozására, mi határozza meg a boldogságot, illetve milyen érzései vannak a boldog embereknek. További magyarázatot kaptak a hála pozitív pszichológiai tartalmáról, illetve a testre és lélekre gyakorolt hatásairól.

Ezek után is a foglalkozásvezető által összeállított feladatlapon dolgoztak a résztvevők.
Egy levélben úgy kellett 5 mondatban megfogalmazniuk, miért lehetnek hálásak maguknak, mintha a legjobb barátjuknak írnák azt.

Majd listát kellett írniuk azokról az emberekről, akiknek hálásak az életükben.

A foglakozás vége előtt mindenki elmondhatta, szerinte mire volt jó ez a foglalkozás.

Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.

Készítette: Lőrincz Norbert, kollégiumi nevelőtanár

Képek