Boldogóraotthon II. A megbocsátás

- Csoport neve: boldogsagosak
- Csajági Református Általános Iskola Balatonfőkajári telephelye
- Kategória: Alsósok
- Téma: Megbocsátás
- (116 megtekintés)
Boldogóra II. : Megbocsátás
Remélem, most is kedvet kap családod, így be tudod vonni őket ebbe a boldogságórába is! Ehhez most először neked kell felkészülnöd! Haladj az utasításoknak megfelelően!
1. Olvasd el: (Majd, ha az órát tartod, olvasd fel!)
„Aki azt kérdezi tőled: haragszol-e még rá, az biztos, hogy közel áll hozzád, hiszen ezt nem lehet kiáltva mondani, csak halkan. Ehhez talán már három lépés távolság is túl sok.” (Ancsel Éva)
Április a megbocsátás hónapja. A megbocsátás lényege a következő:
A bennünket ért sérelmekre, visszaélésekre, bántalmazásra, árulásra vagy cserbenhagyásra természetünknél fogva hajlamosak vagyunk először negatívan reagálni, és a sérelmet vagy megtorolni vagy elkerülni. Mindkét viselkedési mód miatt végső soron boldogtalanná válunk; károsítjuk vagy leromboljuk a kapcsolatainkat, sőt tágabb értelemben – mondja Lyubomirsky – a társadalomnak is ártunk vele. A megbocsátás megszakíthatja az elkerülés és bosszúállás körét, amelybe gyakran belekerülünk. Amikor pedig saját magunknak bocsátunk meg, akkor ebben az önálló folyamatban megerősítjük önmagunk értékességének tudatát, nem pedig az elkerülés és bosszúállás motivációját csökkentjük.
Onnan ismerhetjük fel, hogy tényleg megbocsátottunk valakinek, hogy megváltozott a gondolkodásmódunk, már nem a másiknak való ártás motivál bennünket, hanem sokkal inkább valami jót szeretnénk tenni vele, vagy a kapcsolat pozitív oldalát hasznosítani.
Fontos tudatosítani, hogy a megbocsátást nem a másik miatt tesszük meg, hanem saját magunk érdekében. Nem kell feltétlenül helyreállítani a kapcsolatot a bántalmazóval, nem kell felmentenünk vagy kimagyaráznunk a tettét, ám érdemes dolgoznunk azon magunkban, hogy negatív, fájó érzéseinket oldjuk, kioldjuk. McCullough és Witvliet 2002-es csoportos kutatásai azt igazolták, hogy a megbocsátó emberek boldogabbak, nyugodtabbak, empatikusabbak és képesek jobban helyreállítani a megromlott kapcsolat bensőségességét. A kutatók azt is egyértelműen igazolták, hogy a megbocsátás tanítható, s így tanulható is. Bár kétségkívül talán ez az egyik legnehezebb viselkedési mód, mégis a boldogság egyik legfontosabb forrása.
2. A megbocsátás hősei – erről kell majd beszélgetnetek
Beszélgessetek olyan mesehősökről, rajzfilmszereplőkről, történelmi alakokról, általatok ismert képzeletbeli és valós „figurákról”, akiknek sikerült megbocsátaniuk valamit, amit ellenük elkövettek. Soroljátok fel ezen szereplők egyéb jó tulajdonságait is! Mit gondoltok, hogyan érezhették magukat a szereplők a megbocsátás után (az is, aki megbocsátott és az is, akinek megbocsátottak)? Foglaljátok össze, hogy milyen pozitív hatásai, előnyei vannak a megbocsátásnak! Ezt jelenítsétek meg egy szoborképben! (Erről fotó is készülhet!)
3. Gondoljátok át és beszélgessetek arról, hogy mit éreztek és mit tesztek akkor,
amikor megbocsátotok! Mit gondoltok. milyen megbocsátási lehetőségek, technikák lehetnek még?
4. Átkarolom
Gondoljatok valakire, akire legutóbb haragudtatok. Most gondoljatok vele kapcsolatban olyasmire, amit szerettek benne, vagy amit megköszönnétek neki. Most neki fogtok egy meglepetést készíteni. Színezzétek és egészítsétek ki a következő ábrát, még fonalból hajat is ragaszthattok rá. Középre írjátok fel annyi jó tulajdonságát annak, akire gondoltatok, amennyit csak tudtok! Ha elkészültetek vele, adjátok oda neki. Ollóval ki is vághatjátok, és az ujjak mentén összeilleszthetitek. Így olyan, mintha átkarolna titeket. A mellékletben csatoltam a sablont! Erről is készülhet fotó.
5. Zárókör
A zárókörben mindenki mondja el, hogy melyik része tetszett legjobban a feladatoknak!
Feladat: Képregény
Készítsetek képregényt egy önállóan kitalált történet alapján, amelynek címe:
Aki megbocsátott a Kép Rémnek
A feladat neve: Kép Rém
A már erre a célra létrehozott mappába kérem továbbra is feltöletni!