Boldogító_jócselekedetek
- Csoport neve: Ligeti
- Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézménye
- Kategória: Óvodások
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (167 megtekintés)
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézmény
Nyíregyháza, Liszt F. u. 32-34.
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – NOVEMBERI BESZÁMOLÓ
BOLDOGÍTÓ JÓCSELEKEDETEK
Tevékenység célja: Erősítse őket a jót cselekvés boldogító- jó érzése.
Tevékenység feladata: Ismerjék fel, hogy jót tenni kis dolgokkal is lehet, éljék át az adni jó felemelő érzését, motivációs eszköztár-szociális-érzelmi intelligencia fejlesztése.
Tevékenység módszerei: beszélgetés, magyarázat, ellenőrzés, értékelés
Tevékenység eszközei:.Cd, csomagoló papír, filctollak, kartonból „album”, szívek,
Bevezetés
Relaxációsgyakorlatok:Rongybabává válok, csak pihenni vágyok… Medve vagyok, cammogok… Arcizomlazítás játékosan…A lazítás, játékosság hatására nyitottabbá válnak a gyerekek.
Feldolgozás:Bagdi Bella: Jó emberré csak a szívemmel válhatok…3:11
A lazítás, játékosság hatására nyitottabbá válnak a gyerekek.
A szőnyegen, kényelmesen háton feküdve hallgassátok meg a dalt.
A bemutatás után többszöri gyakorlással memorizáljuk a dalt.„Kísérjük mozgással – törökülésben jobbra-balra ringatózva- állva egyik, majd a másik lábunkra helyezve a súlyt- majd karemeléssel, tetszőlegesen hullámzó, finom karmozgásokkal.”
„Szép dal, szerintetek miről szólt? Jó emberek szeretnénk lenni-hogyan lehetünk? Kiket szeretünk? Akikkel nem vagyunk barátok nem kell szépen viselkednünk vele? Ti gyerekként kivel, kikkel tehettek jót.Kivel teszek jót: csoportterv készítés –rajzzal-Mit tettem jól?
Az előbb felsorolt emberekkel, állatokkal mi is jót tehetünk, s képzeld ezzel magadnak is! Majd figyeld meg, milyen érzés segíteni, gondoskodni…”
Rajzok nagy csomagoló papírra: nagyszülők, szülők, testvérek, barátok házi kedvencek, kinn élő madarak…Felerősítjük a beépített szekrényre. Levezetés: negyedi lépcsőfok elérése „ Ebben a hónapban sok alkalmunk lesz jóságos manónak lenni, hiszen közeledik a Karácsony…! Aki jót fog cselekedni, ahhoz a rajzhoz – ábraköré felrajzolhatja a jelét, miután elmesélte nekünk mi volt az. Cserébe beragasztunk egy szívecskét a jócselekedetek albumába.
„Gyertek, színezzük ki a jócselekedet jelét, s ragasszuk fel a 4. lépcsőfokra.
Vártam a decemberi jó cselekedetek berögzítő rajzok köré milyen dinamikával érkeznek a jelek-nagyon hamar tele lett szívecskékkel az album. Általánosságban úgy gondolom, a program hatására, jobban tisztában lettek azzal milyen is ő (gyors futó – fogó, de nem szeret verset mondani: vállalkozzon akkor, mikor az ő erősségére van szükség). Jobban megnőtt a gyerekek empátiás készsége, nonverbális közlésmódja. A jó cselekedetek vonzó, pozitív magatartásra ösztökélő téma volt nálunk. Mindenkinek volt egy titkos jó angyala, aki figyelmes volt ( köszöntötte reggel, vízzel, csokival …stb. kínálta, segítséget nyújtott…) Motiváltan, tiszta szívvel végezték a feladatot, senkinek nem jelentett nehézséget, a jó cselekedetek természetes emberi szükségletté vált.