Boldogító jócselekedetek

IMG_6376.jpg

Kezdésként meghallgattuk a hónap dalát úgy, hogy a gyerekek becsukták a szemüket, és próbálták átadni magukat a zenének. Utána arról beszélgettünk, vajon mi lehet a hónap témája, illetve, hogy mit is jelent ez.
Megkértem mindenkit, mesélje el egy jócselekedetét. Látszott, hogy keresik a tankönyvi példákat, és sokszor nem igazán tudják, mit is soroljanak ide. Több példa kapcsán is reagáltam, hiszen azt kezdték boncolni, vajon mit tettek a jótett befogadói az ajándékkal, és vajon jól tették-e, hogy segítettek. Elmondtam, hogy a jótett által nem csak az lesz gazdagabb, aki adja, hanem az is, aki kapja. Ezzel kapcsolatban átbeszéltük a segédanyagban megtalálható elméletet.
Ezután felosztottam őket 3-4 tagú csoportokra, és a második feladatban található egy-egy idézettel kapcsolatban kértem a véleményüket. Nagyon okos dolgokat mondtak.
Ugyanezek a csoportok megbeszélték, hogy kivel tehetnének jót, konkrét listát és időzítést kértem tőlük.
Végezetül az volt a feladatuk, hogy két csoportban jelenítsenek meg egy-egy állóképet, amin a jótett a téma, és amit a másik csapatnak ki kellett találnia.

Képek