Boldogító jócselekedetek
- Csoport neve: 10.a
- FM ASzK - Mátra Erdészeti, Mezőgazdasági és Vadgazdálkodási Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma
- Kategória: Középiskolások
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (114 megtekintés)
December apró örömök időszaka
Az óra elején ezek hangzottak el:
1.-2. Mit jelent számodra a december? Mostanában milyen jó tetteket hajtottál végre?
De ezek a többi német csoportomban is elhangzottak. Fontos nekik a család, az ünnepek és a téli szünet.
3. Teszt
1. Mi az, amiből többet kellene tenned?
2. Mi az, amiből el kellene venned?
3. Mi az, amit el kellene hagynod?
4. Mi az, amit be kellene vezetned az életedbe?
Témák voltak: iskola, költekezés, szeretetnövelés, sok autózás, több munka, lustálkodás feladása, a cigi elhagyása, előrelátás, időpazarlás megszüntetése, rendszer kialakítása, több sport.
A tanulók választhattak, hogy az egyik vagy a másik kérdéssort csinálják meg.
Mit rügyeztettél ki magadban ebben az évben?
Mi indult el benned?
Mi virágzott ki?
Mi gyümölcsözött?
Mi érett meg nálad?
Mit kellett leszüretelni?
Mit kellett válogatni?
Mit kellett raktározni?
Itt az érzelem kivirágzása, a gyümölcsöző szabadidő volt fontos, a megérett önérzet, akaratot kell leszüretelni, válogatásnál jött az érdek.
4.Egyetértek az alábbi mondással:
„Ha adventben megtisztítjuk a lelkünket, karácsonykor maguktól gyulladnak ki az ünnepi fények.” Böjte Csaba
Erről csak röviden mondtak véleményt a tanulók.
5. Majd ezen az órán mikulási ajándékozás is volt, mindenki húzott egy osztálytársat.
A jobb veled a világ feliratú lapra pár mondatos, szavas jellemzést adtak a másikról és utána volt ajándékozás. Volt nagy öröm, mert személyre szóló ajándékozás volt.
Tavaly ez volt: Minden tanuló kihúzott egy nevet, úgy kellett átadni az ajándékot, hogy megmondták a másiknak, hogy mit szeretnek benne. Jó volt látni, ahogy a tizenkettedikes tanulók örültek és pakolták ki a csomagjukat.
Mindenki felírt lapra két fogalmat, ami a számára fontos, majd az egyiket megtarthatta, a másikat átadta a kihúzott társának a csomagban. Az alábbi szavak keletkeztek: tanulás, törődés, bizalom, te, szeretet, egészség, törődés, alkohol, család, fácánhajtás, állatok, szeretet (korosztályukra és szakmájukhoz kapcsolódó szavak)
A jobb veled a világ c. mondatot átadtam 2 osztálynak, ahol 2 osztályfőnök ír minden diákjának egy-egy sort. De jó így! Örömteli volt ez is.
6. A négy gyertya c. mese reggel hangzott el, mert a 2. órában helyettesíteni is voltam náluk aznap és erről a meséről sokat beszélgettünk. A remény nagyon fontos, megerősítették ők is ezt.
A szokásos kártyás csapat képeket választott ki, hogy mit jelent számukra a jócselekedet.
A következő héten, dec. 13-án 2 kártyát húztak a tanulók: egyet 2021-re, ami jellemző volt az évükre és egyet 2022-re, hogy mit szeretnének.
Szép és lélekben gazdag órák voltak a 13. c osztályban!
További jócselekedetek:
• Jómagam dec. 6-án a minden kollégámnak adtam egy cukrot és idézetet, hogy megszépítsem a napjukat.
• Hétfőn, december 5-én az óvodába mentünk 15 fővel és meglepetést vittünk a kicsiknek, majd műsort is adtunk. Ezt a hagyományt 2012-ben kezdtük el.
• Szeptemberben megkeresett egy fiú, hogy ő nyugdíjas otthonban szeretne felolvasni, kerestem neki egy nyugdíjas klubot, ő ott olvasott karácsonyi verseket, de novemberben is volt felolvasni, akkor nagy sikere volt, ezért hívták meg most is. Sőt már a márciusi nőnapra is meghívták!
• Minden korosztálynak igyekszünk örömet adni, de nemcsak decemberben.
Jelszavam most is igaznak bizonyult:
„Minden élménnyel több leszel!