Boldogító jócselekedetek

jó_cselekedet_1.jpg

BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK 1.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” csoport munka Arra szeretnélek kérni Titeket, hogy képzeljetek el egy madarat, aki szabadon száll, szárnyait kitárva, boldogan repül a felhők között. Mindenki mutassa meg, hogy milyen a madár, amire gondolt, hogyan repül. (Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 38.oldal)
3’ „Dagasztás” (Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 39.oldal) csoport munka Most arra kérnélek Titeket, hogy hajoljunk előre törzsünkkel, mindkét kezünket ökölbe szorítva, felváltva húzogassuk a jobb és bal vállunkat, majd az ujjainkat kiengedve, „rázzuk le róluk a lisztet”, és mintha zongoráznánk, lazítsuk ki a kezünket és karjainkat.
5’ A téma bevezetése Jó cselekedetek gyakorlása beszélgetés, kézikönyv 99-101. oldal alapján A szőnyegen ülve most beszélgessünk arról, hogy mit is jelent a jó cselekedet. Kinek mi jut erről eszébe?
10’ A téma feldolgozása Téma feldolgozás mesével, felolvasás Mesélek nektek egy szép történetet Amáliáról és szíve kertjéről.
Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 105. oldal – Szívem kertje
5’ Kérdések a témával kapcsolatban csoport munka Volt olyan pillanat, amikor jót cselekedtetek, és megdicsértek érte? Milyen jót cselekedtél? Milyen érzés volt?
5’ Boldogságóra tankönyv 6-10 éveseknek, 107. oldal alapján csoport munka Készítsük el a csoportunk karácsonyfáját, amit díszítsünk olyan díszekkel, amik jó cselekedeteinket szimbolizálják. (a díszre az óvodai jelet és a gyermek jó cselekedetét írjuk fel)
Eszközigény: karácsonyi díszek sablonjai, karácsonyfa, színes ceruzák, olló, ragasztó, papír, karton
4’ A téma lezárása Bagdi Bella Boldog vagyok c. dalának meghallgatása zenehallgatás, tánc Gyertek táncolni!

BOLDOGÍTÓ JÓ CSELEKEDETEK 2.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
2’ Relaxációs gyakorlat Boldogságóra kézikönyv 6-10 évesek részére, 36. oldal egyéni munka „Repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” – magastartásba fellendített karunkat hagyjuk a gravitációs tehetetlenségnek engedve „lezuhanni”, majd visszarepítjük a magasba, és átadjuk a lendületnek, hogy az szinte magától vigye fel és le a két kart. (ez az ősi mozgatópályák által vezetett mozgás automatikusan kikapcsolja a szorongásközpontot)
5’ Téma bevezetése Boldogságóra munkafüzet 3-6 éveseknek, 31. oldal egyéni munka A múlt héten a jó cselekedetekről beszéltünk, és ezt most folytatjuk. Tudjátok, hogy télen a kismadarakkal is tehetünk jót, úgy, hogy etetjük őket. Üljünk asztalhoz, és segítsünk a kismadaraknak odújukba eljutni a fiókáikhoz.
10’ Téma feldolgozás Boldogságóra kézikönyv 6-10 éveseknek, 108. oldal alapján egyéni munka Minden megvan?
Leltározzuk közösen, hogy mi mindenre van szüksége egy jótevőnek?
A saját lapotokon jelöljétek be, hogy mire lesz szükségetek a jó cselekedethez. Ha ezzel végeztetek, megcsináljuk nagyban is.
25’ csoportmunka Kérek egy jelentkezőt, aki vállalja Jóka szerepét!
Őt körbe rajzoljuk egy nagy lapon, és megrajzoljuk, hogy mire van szüksége!
3’ A téma lezárása Bagdi Bella Jól érzem c. dalának meghallgatása zenehallgatás, tánc Zárásként táncoljunk egyet!

Képek