Boldogító jócselekedetek

- Csoport neve: Kedveseim5b
- Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (101 megtekintés)
2019. december 16.
Ez az óra az advent időszakára esett, ezért a beszélgetést és a feladatokat is a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsoltam.
A közös énekléshez a legkedvesebb karácsonyi dalukat választottuk.
Megkértem a gyerekeket, hogy mondják el, milyen érzéseket kelt bennük a karácsony? Miért szeretik? Hogyan készülnek rá?
Kitalálták-e már, hogy mit fognak ajándékozni? Vásárolják, vagy saját maguk készítik az ajándékokat?
Mi okoz nagyobb örömöt, amikor adják, vagy amikor kapják az ajándékot?
Ekkor elmeséltem nekik az elméleti háttérben olvasható kutatások eredményeit, illetve felolvastam a hét boldogító érvet, amiért érdemes a jócselekedeteket rendszeresen végezni.
Arra buzdítottam a gyerekeket, hogy gondolják végig az elmúlt hét eseményeit a hétvégével együtt és próbáljanak felidézni olyan cselekedeteket, amivel valakinek, valamilyen jót tettek.
Kíváncsi voltam, hogy a jócselekedet után hogy érezték magukat, ezért azt kértem tőlük, hogy próbálják felidézni az érzést és mutassák meg mimikával, gesztusokkal, hogy mi is lássuk. (Ezt a feladatot egy kicsit elbohóckodták, de voltak igazán kifejező megoldások is.)
Ez után párban dolgozva megbeszélték, hogy karácsonyra ajándék helyett milyen jócselekedetet lehetne ajándékozni a szeretteiknek.
Egy nagyon fontos feladatot szántam a következő hétre. Mindenki felírta a nevét egy lapra, majd egy „kalapból” kihúzta annak a nevét, akinek a következő héten a titkos jótevője lett. Azt kértem, hogy vegyék komolyan a feladatot. Figyeljenek a társukra, miben lehetnek a segítségére. Minek örülne éppen? Az is a feladat része volt, hogy érzékeljék a feléjük irányuló figyelmet, vegyék észre, hogy kitől, milyen jócselekedetet kapnak.
Az én ajándékom az volt, hogy választhattak egy játékot az óra végére.