Boldogító jó cselekedetek
- Csoport neve: Csik suli
- Csik Ferenc Általános Iskola és Gimnázium
- Kategória: Alsósok
- Téma: Boldogító jócselekedetek
- (11 megtekintés)
Osztály:2b
Tantárgy: drámaóra-boldogságóra
Téma: boldogító jó cselekedetek
Fő didaktikai feladatok: beszédkészség fejlesztése, szókincsbővítés, társas kapcsolatok fejlesztése
Tantárgyi átjárhatóság: magyar irodalom, etika, vizuális nevelés, technika és életvitel
Az óra menete:
1. Beszélgetés
Decemberben az ünnep közeledtével még inkább előtérbe kerülnek sa jócselekedetek, a örömszerzés és a meglepetések.
Sok lehetőség nyílik ezek gyakorlására.
Beszélgessünk a gyerekekkel a közelgő ünnepekről, a szeretetről.
A szokásosnál fogyeljenek jobban egymásra, igyekezzenek sok örömet szerezni a társaiknak apró kis figyelmességekkel, a felnőtteknek pedig a szófogadással.
Mit jelent:
-Kapni jó, de szívből adni még jobb!
-Jónak lenni jó!
2.Az Ezüsthajú angyalka című mese feldolgozása
Mesefeldolgozás
Másoknak adni, segíteni nagyon jó érzés. Mi is boldogabbak leszünk tőle.
Az adventi időszak is a szeretet, megbecsülés, a békesség, az együttműködés, az egymás segítése és a jó cselekedetek jegyében teljen.
3.Kézműves tevékenység
A mese után s gyerekek a kiszínezik az angyalkájukat, az angyalka felhőjébe beírják, hogy milyen jó cselekedette0l fognak segíteni otthon a szüleiknek.
4.Szituációs játékok
Másoknak segíteni különleges érzés, és nemcsak az ünnepek környékén.
-Anya fáradtan jön haza mit tennél?
Hogyan tudnál segíteni? Pl:Kiveszem a táskáját a kezéből, leveszem a kabátját, megkínálom innivalóval stb.
-Osztálytársad szomorú, hogyan vigasztalnád meg?
Kiválasztjuk a szereplőket és megbeszéljük, hogy hogyan, miként tudunk az adott helyzetekben segíteni, illetve, hogy miért jó érzés segíteni, jó cselekedni?
5.A mi karácsonyfánk Az osztály díszítsen fel egy fenyőfát.
Az osztály karácsonyfájára készítsenek a gyerekek egy-egy karácsonyfadíszt. Írják rá személyes jó tetteiket, ebben a hónapban, mostanában, megvalósított jó cselekedeteiket.
Rajzolhatják is írás helyett.
6.Az óra lezárása
Mondókák- rajzoljunk angyalkát
Reflexió:
Az óra elérte célját: a gyerekek megértették a jó cselekedetek fontosságát és konkrét terveket készítettek azok megvalósítására. Az ünnepi hangulat és a közösségi élmény erősítette az üzenet hatását.
A továbbiakban érdemes lenne:
• Rendszeres követés beépítése
• Hosszabb távú projekt indítása
• Szülőkkel való szorosabb együttműködés kialakítása
A gyerekek pozitív visszajelzései és lelkes részvétele alapján az óra sikeresnek tekinthető, de a fenti fejlesztési lehetőségek segíthetnek még hatékonyabbá tenni a hasonló foglalkozásokat.