Boldog pillanatok

- Csoport neve: Tisza 6.a
- Szegedi Zrínyi Ilona Általános Iskola
- Kategória: Felsősök
- Téma: Apró örömök élvezete
- (54 megtekintés)
A Boldogságóra Alapprogram havi témája: Apró örömök élvezete
Nagy örömmel készültünk a márciusi boldogságórás programokra, és igyekeztünk apró örömeinkkel megtűzdelni ezt a tavaszi hónapot. Március elején a javasolt feladatokkal foglalkoztunk. Az óra kezdetén meghallgattuk az „Imádok élni” című dalt, amit a gyerekek szinte egész nap dúdolgattak. Mivel első óránk hétfőn az osztályfőnöki óra volt, a diákok örömmel megosztották egymással hétvégi élményeiket. Lelkesen meséltek a hétvége eseményeiről. Megbeszéltük, hogy az életben vannak olyan pillanatok és érzések, amelyek hatással lehetnek mindennapi jólétünkre, sőt, életünk egészére is maradandó hatást gyakorolhatnak. Fel szerettem volna hívni a figyelmüket néhány apró, de annál értékesebb dologra, amelyek elsősorban a természettel kapcsolatosak. Ezek a pillanatok valódi örömet okoznak, és fontos, hogy ne rohanjunk el mellettük. Jó lenne néha megállni, és kicsit elidőzni ezeknél, mert ilyen apró örömökből meríthetünk erőt. Számomra egy madárcsicsergéssel kísért reggel már önmagában remek kezdete a napnak. A boldogság pedig éppen ezeknek az apró, de fontos pillanatoknak az összessége. Minél több ilyet veszünk észre, minél több ilyen élményt élünk át, annál boldogabbnak érezhetjük magunkat. A tanulók is egyetértettek ezzel, de mint a felnőttek ők is az időhiányra hivatkoztak. Természetesen a szeretetteli kapcsolatok boldogító érzéseiről is beszélgettünk.
A feladatlap kitöltése után, amelyben a boldogságot hozó dolgokat pipálták ki a gyerekek, egyre lelkesebbé váltak. Ezután csoportokban dolgozva, a különböző érzékszervekkel kapcsolatos kategóriák segítségével gyűjtötték össze saját apró örömeiket. A hallás, látás, szaglás, ízlelés és tapintás mind könnyen hozzáférhető feladatok voltak számukra. Otthoni munkaként pedig az Örömmandala készítését kapták, amely szintén hozzájárulhatott a boldogságukhoz.
Március 20-án, a Boldogság Világnapja alkalmából mi is szerveztünk egy közösségi programot iskolánkban. Az osztályunk úgy döntött, hogy egy Boldogság Pontot hozunk létre, ahol a tanulók élvezhetik a játékos feladatokat. Első gondolatom az volt, hogy a 2. osztályos gyerekeknek találjunk ki valamit. Azért esett rájuk a választás, mert az osztályom tanító nénije a másodikosok osztályfőnöke. Néhány lelkes tanulónak az az ötlete támadt, hogy készítsünk egy könnyű akadálypályát. A tervezgetés után közösen alakítottuk ki a végleges pályát. Boldogság Pontot az iskolánk udvarára terveztük, ahol egy színes plakát hívta fel a figyelmet a programra: „Boldogságórás gyerekek/diákok ajándéka a Boldogság Világnapja alkalmából!” A pálya részleteit színes krétával rajzoltuk a földre. Voltak különféle feladatok, mint a forgás, érintés, ugróiskola, tyúklépés, ölelőkör és még sok más szórakoztató kihívás. A célba érkező gyerekek jutalmul mosolygós mágnest és egy tavaszt idéző zöld gumicukor békát kaptak. A kisdiákok boldogan ugrándoztak, egymást ölelve, és örömmel teljesítették a feladatokat.
Úgy gondolom, hogy a hatodikosok szívvel-lélekkel készítették és mutatták be a különféle feladatokat. Igazi pozitív élmény volt számukra, amikor látták, hogy a kisebbek élvezik a játékot. A kisebbek számára is örömteli pillanatok voltak, hiszen többször is végig járták a pályát, és egy közös boldogságos élményt élhettek át.
Az iskola tanulói sem maradtak ki az élményből. Szünetekben bárki végig mehetett a feladatokon.