Boldog kiscsoportosok vagyunk!

316242042_1130934917543536_3907495243545384060_n.jpg

OM: 201770 Zsadányi Tündérkert Óvoda
5537 Zsadány, Béke u. 56.
Csoport: Méhecske
Pedagógusok: Sallai Anikó , Balázsné Barta Anikó Judit
Időszak: 2022-11-14 – 2022-11-20
Heti terv címe: A társas kapcsolatok ápolása (Boldogságóra program 3.) Testrészeinkkel való ismerkedés

Módszer: Bemutatás , Ellenőrzés , Magyarázat , Szemléltetés , Beszélgetés , Segítségnyújtás , Dicséret , Cselekedtetés

Foglalkoztatási forma: Csoportos , Egyéni , Mikro -csoportos , Páros , Együttes
Bevezetés: A mindennapos testnevelés során sok olyan mondókát ismerünk, ami a testrészeinket felsorolja és meg is mutatjuk a mondóka mondása közben.

Hétfő
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Cél: Egymásra való odafigyelés fejlesztése a körbejárás, együtt mozgás segítségével.,
Feladat:A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése a testrész érintései egyenletes, játékos lüktetéssel.
Molnár Orsi: Ugi bugi Gryllus: Őszi falevél
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek

Külső világ tevékeny megismerése
A Boldogságóra program 3. témája: Társas kapcsolatok ápolása
Testrészekkel való ismerkedés

Mindennapi mozgás
Itt a szemem, itt a szám Hüvelyk ujjam almafa Jancsi bohóc a nevem
Azt kérdezed, hogy vagyok?
A fejem, a vállam, a térdem a bokám
Kedd:
Verselés, mesélés
*Sarkadi Sándor: Édes ősz
*Bartos Erika: Bogyó és Babóca/ Barátság
*Pont, pont vesszőcske…

Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
*Átrajzolt kézfej színezése ceruzával
*Barátságkarkötő fűzése fonalra színes feldarabolt szívószálakból

Mindennapi mozgás
*Hüvelyk ujjam almafa
*Jancsi bohóc a nevem
*Azt kérdezed, hogy vagyok?
*A fejem, a vállam, a térdem a bokám
*Mindennapos testnevelés, Mondókával egybekötött mozgásos játékok

Szerda:
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc
Molnár Orsi: Ugi bugi
Gryllus: Őszi falevél
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek
A ritmusérzék fejlesztése – Az egyenletes lüktetés megéreztetése páros mozdulatokkal (taps, kézrázás, csípő összeérintés, térdrogyasztás..)

Külső világ tevékeny megismerése
Testrészekkel való ismerkedés
A Boldogságóra program 3. témája: Társas kapcsolatok ápolása

Mindennapi mozgás
Jancsi bohóc a nevem
Molnár Orsi: Ugi bugi
Mindennapos testnevelés,
Mondókával egybekötött mozgásos játékok
Itt a szemem, itt a szám
Azt kérdezed, hogy vagyok?

Csütörtök:

Verselés, mesélés
Hüvelykujjam almafa…
Nemes Nagy Ágnes: Gesztenyefalevél
Ujjaimat mutogatom…
László Gyula: Szálló levelek
Pont, pont vesszőcske…
Bartos Erika: Bogyó és Babóca/ Barátság

Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
Barátságszirmokból barátságvirág ragasztása (különböző színű és formájú virágszirmok)

Mindennapi mozgás
Jancsi bohóc a nevem
A fejem, a vállam, a térdem a bokám
Hüvelykujjam almafa…

Péntek:

Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka
*Ujjlenyomatokból barátságvirág készítése (temperával)
*A barátság jelének kiszínezése (Boldogságóra program 3.)

Mindennapi mozgás
*A busz kereke csak körbe forog
*A fejem, a vállam, a térdem a bokám
*Mindennapos testnevelés,
*Mondókával egybekötött mozgásos játékok
*Itt a szemem, itt a szám
*Azt kérdezed, hogy vagyok?

Mozgás
Halraj mozgásban (Boldogságóra program 3. Téma: A társas kapcsolatok ápolása
Labdagurítás, feldobás, elkapás Páros labdagyakorlatok

Reflexió:
A gyerekek nagyon szeretik a dalokat hallgatni és mozogni rá. Emlékeztek a korábbi dalokra is és kérték, hogy hallgassuk meg a pozitív gyerek vagyok című dalt is. Jól éreztük magunkat, feljutottunk a harmadik lépcsőfokra. Az egyik kisfiú megkérdezte, hogy mikor érünk fel a tetejére?

Balázsné Barta Anikó Óvodapedagógus

Képek