Bocsbari

357178481_788042452774571_7492490293659443453_n.jpg

Foglalkozásunkat a kézikönyvben található „irkafirka” mozgásalapú relaxációs gyakorlattal kezdtük. Mivel ezt a gyakorlatot már többször alkalmaztam, így ismerős volt a gyermekek számára. Nagy hévvel vetették bele magukat a firkálásba.
A téma bevezetéseként a munkafüzet 56. oldalán található színezőt osztottam kia gyermekeknek. A versikét felolvastam nekik ők pedig kiszínezhették a képet.
A téma feldolgozását Mátyás király meg az igazmondó juhász című magyar népmesével kezdtük. A mese után beszélgetést kezdeményeztem, kíváncsi voltam a gyermekek véleményére, kommunikációjára. Témavezető kérdésekkel irányítottam a beszélgetést. Miért kell megbocsátani? Hogyan kell bocsánatot kérni? Milyen érzés bocsánatot kérni?
Ezek után mindenki ragaszthatott magának egy saját „bocsbarit”. Ez a kis bocsánat bárányka arra emlékezteti a gyermekeket, hogy megbocsátani és bocsánatot kérni nehéz, de jó dolog.
A zárókörben mindenki elmondhatta, hogy szerinte miért fontos megbocsátani.
A foglalkozás lezárásaként halk zenét kapcsoltam és arra kértem a gyerekeket, hogy színezzék ki a megbocsátás jelét.
Téma továbbadása: A gyermekeknek választhattak egy-egy varázsszó képet a munkafüzet 62. oldaláról, amit hazavihettek és otthon átadhatták egy bocsánat kérés mellett, annak a családtagjuknak, akitől valamiért bocsánatot szerettek volna kérni.

Képek