Beszámoló a 2023/2024-es tanév Boldogságóráiról

IMG_8836.jpg

A Boldogságóra program az Aranyossy Ágoston Reformárus Óvoda és Általános Iskolában beépült az Egészségnevelés órák keretei közé, már 2016 óta .
Az a tapasztalatom, hogy a gyerekek rendkívül élvezik ezt a programot. Az órák felépítése nem hasonlít egy hagyományos tanórához, így a gyerekek játékosan sajátítják el az ismereteket.
Az egészségnevelés célja az egészségkulturáltság szint emelésével egyidejűleg olyan tevékenység kialakítása, amely az ismereteket aktív magatartássá formálja. Célunk, hogy tanulóink megértsék a saját egészségük védelmének jelentőségét. Rendelkezzenek azokkal az ismereteket, jártasságokkal, amelyekkel javíthatnak saját egészségi feltételeiken és megteremthetik környezetük, az emberek, valamint a közösség egészségének védelmét. Ezekbe a célokba remekül bele tudjuk illeszteni az összes Boldogságóra témát, így három osztálynak (1. osztály, 2. osztály, 8. osztály) havonta két alkalommal tartottam Boldogságórát. Ezen kívül a Pedagógiai programunkban meghatároztunk havonta egy személyiségfejlesztő délutánt, amikor szintén a Boldogságóra aktuális témakörét dolgozták fel a kollégáim valamennyi osztályban.

Ez a tanév volt az első, amikor olyan osztály repült ki az Aranyossyból, amelynek életét végig kísérte a Boldogságóra program! Nyolc évvel ezelőtt ők voltak, akikkel elkezdtem a Boldogságórákat. Hiszem azt, hogy útravalót tudtam nekik adni a felnőtté váláshoz.

Főkép: Nyolc éven át kísérte az osztályt a Boldogságóra
1. kép: Testmozgás az iskolánkban (Vízibomba csata)
2. kép: Fenntartható boldogság 2. osztály

Képek