Barátságkör

- Csoport neve: Tündérek 1., 3. osztály
- Kiskunmajsai Móra Ferenc Óvoda, Általános Iskola, Fejlesztő Nevelés- Oktatást Végző Iskola, EGYMI
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Társas kapcsolatok
- (71 megtekintés)
Társas kapcsolatok ápolása hónapja
A mozgásalapú relaxációs gyakorlatok közül „repül a karom, ha akarom, ha nem akarom” gyakorlatot választottam a napi feszültség levezetése céljából. Nagyon élvezték a gyerekek, hiszen az erejüket megmutathatták és ellazulhattak.
A Jobb veled a világ című dalt meghallgattuk és megbeszéltük a mondanivalóját. A dal meghallgatása a megbeszélendő témát jól felvezette. Kérdésekkel motiváltam a gyerekeket: Milyen kapcsolataik vannak? Miért fontosak ezek a kapcsolatok a boldogság szempontjából? Kihez fordulsz, ha bajban vagy, szomorú vagy? Ha öröm ér, kivel osztod meg?
Minden gyermek kapott egy idézetet, amit felolvasott és elmondták, hogy az idézetet kinek adnák oda, miért, egyet értenek-e vele.
Ebben a tanévben alakult meg a napközis csoportunk. A hónap témája aktuális volt számunkra. Az 5. és a 6. osztályos tanulók két évvel korábban már alkottak egy napközis csoportot. Azóta azonban csak az óraközi szünetekben érintkeztek egymással. Nagy feladat a számomra, hogy összetartó és szeretetteljes közösséget formáljak a két osztály tanulóiból, akik kölcsönösen elfogadják egymást. A felsorolt okok miatt választottam a barátságkör elkészítését. A lányok lányalakot, a fiúk fiúalakot színeztek, nyírtak. Közösen ragasztották össze az alakokat. A közös munka nagyon jól sikerült. A részfeladatok végzése közben beszélgettünk a közös és eltérő fizikai és lelki tulajdonságainkról kiemelve azt, ami közös bennünk és, ami összeköt.
Elolvastuk a gyerekekkel a Görög mese a barátságról című mesét. A mondanivalója és a filozófus, a szűrő, a becs szó magyarázatot igényelt.
Hangsúlyoztam a csoport jelszavunkat: „Amit tehát szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is ugyanazt cselekedjétek velük (…) ” (Máté 7:12)
Órazárásként a Jobb veled a világ című dalt meghallgattuk.