Barátság

- Csoport neve: Montessori
- Kategória: Óvodások
- Téma: Társas kapcsolatok
- (81 megtekintés)
Boldogságóra témája: Társas kapcsolatok ápolása
Cél: A társas kapcsolatok megerősítése, fontossága
Feladat: Mesén keresztül a téma feldolgozása, mozgásos játékokkal megerősítve.
Fejlesztendő terület: Szociális készségek fejlesztése, kommunikáció készségek, érzelmi intelligenciafejlesztés, társas kapcsolatok erősítése, önbizalom erősítése,
Szervezési feladatok: a terem átrendezése a tevékenységhez
Tevékenység előzménye: Szinező kiszínezése Ilyennek látom magam
A téma a társas kapcsolatok erősítés, én a barátságra tettem a nagyobb hangsúlyt. Itt is a tevékenységet ráhangoló relaxációs gyakorlattal kezdtem, majd a témát az előző napi bábszínházra visszautalva vezettem be ahol a béka és a süni barátok lettek. Majd Boldog Pannával folytattuk a „hogy vagy kedves barátom? „körkérdéssel. a beszélgetős kör után végig mentünk a barátság hídon, ami egy patak fölött vezetett át. egymás kezét fogva kellett végig menni így segítve egymást. A kézen fogás pedig az összetartozást fejezte ki. Visszaülve a szőnyegre megbeszéltük, hogy ki-kinek a barátja. miért Ő a barátod? Mit teszel annak érdekében, hogy a barátod is maradjon? Vesztettek már össze? Hogy békültettek ki? Bartos Erika Bogyó és Babóca Barátság című mesét dolgoztuk fel kicsit másképpen. Mi lett volna, ha Bogyó nem segít Babócának? Ez volt az egyik verzió itt a gyerekek elmondhatták a véleményüket. A másik pedig ők fejezték be a történetet és itt is elmondhatták, hogy mit gondolnak? Melyik a jobb? Ezek után szalagra ragasztották azokat a rajzokat, amiket ők színeztek ki. Ilyenek látom magam! Mindenki a barátja mellé. A barátság lánc az összetartozást jelképezi, amit kiakasztottunk a teremben jó látható helyen. Kártyákat húztak melyeken különböző feladatok szerepeltek (Pozitivity társasjáték Tedd meg, és Így csináld kártyái) Végül barátság táncot táncoltak Kolompos együttes „ Szervusz, kedves barátom” című dalára. A boldogságóra után a gyerekek jelválasztással mentek a mosdóba ( szív –ölelés, hangjegy-tánc, kéz-pacsi.)
A tevékenység nagyon jól sikerült a gyerekek jól érezték magukat közlékenyek voltak. A beszélgetős körben bátran elmondták gondolataikat. Nagyon tetszet nekik, hogy a mesét ők mondhatták el különböző változatokban. A kártyákat először használták. A kártyákat igyekeztem úgy válogatni, hogy korosztályuknak megfelelő feladatok legyenek rajtuk. Nagy sikert aratott a gyerekeknél.