Barátság

Baratsag-1.jpg

A társas kapcsolatok témájának feldolgozása során ismét egy egész hetet szántam a megértés, gyakorlás, elmélyülés folyamatára. Mivel a gyermekek életkori sajátossága, hogy mindent érzelmi beállítottságukon keresztül tapasztalnak meg, így az állatmeséken keresztül, a szereplők „bőrébe bújva” ismerkedtünk a jó és rossz tulajdonságokkal. Kit és miért szeretünk, nem szeretünk, ki a barátunk. Barátság körünket is ennek szellemében alakítottuk ki. Ez egyfajta szociometriai mérési eredményt is adott. Érdekes volt megfigyelni, hogy milyen szempontok alapján választanak barátot a gyerekek. Leginkább a „jó vele játszani” és a „kedves” jelzőkkel illették választottjukat.
Törekszünk sűrűn játszani szociális készségfejlesztő játékokat, teremtünk kolléganőmmel spontán és tervezett helyzeteket, mellyel az egymáshoz való alkalmazkodást, így a csoportkohéziót, társas kapcsolatokat is erősíteni tudjuk.
Bagdi Bella „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” című dala minden napunk része volt. A gyerekek örömmel, szívesen fogadták, táncmozdulatokkal követték, énekelték a dalt. A dal után relaxáltunk kicsit, ami könnyeket csalt a szemembe, hogy mennyire átadták magukat a pihenésnek a gyermekek. Csodálatos pillanat volt és felejthetetlen számomra!
Heti témánk által erősödtek a csoporton belüli társas, baráti kapcsolatok. A gyerekek jobban megismerhették önmagukat, társaikat, így szorosabb együttműködés alakult ki közöttük. A kialakult jó kapcsolatokat egy karkötővel illetve nyaklánccal pecsételtük meg, melyet lúdgége tésztából készítettek el egymásnak.
Örülök, hogy mindenki talált magának kedves játszótársat és ezek a kapcsolatok viszonzásra is találtak a csoportunkban.

Képek