Baráti szeretet-Gyöngyvirág csoport

FALIUJSAG.jpg

November 18-án, az Őszi Pedagógiai Napok szakmai rendezvény keretében érdeklődő szakemberek -közöttük óvodapedagógusok, tanítók fejlesztőpedagógusok is érkeztek hozzánk azért, hogy megismerhessék intézményi jógyakorlatunkat. A megvalósítás során figyelmet fordítottam az óvoda -iskola átmenetet is segítő képességek támogatására, fejlesztésére.

I. Foglalkozásunkat egy vidám, a gyermekek által nagyon kedvelt játékkal, a „Köszöngetős” kapcsolatteremtő játékkal indítottam. A zenére szabadon mozoghattak a gyerekek és amikor a zene elhallgatott, a melletük lévő kispajtásukat kellett üdvözölni: mosollyal, majd kézfogással és öleléssel. A játék során fontos szenpont volt, hogy lehetőleg minden alkalommal másik gyermeket válasszanak (elfogadás, társak felé irányuló pozitív viszonyulás). A játékhoz Bagdi Bella: Világomban minden rendben van… zeneszámát választottam, amely nagyszerűen hangulatteremtő volt. Ezután elutaztunk a Szivárványon keresztül a Barátság-szigetére. Szivárványlégzés- mindfulness gyakorlattal megteremtettük a tudatos jelenlétet. Figyeltünk önmagunkra. Majd egy palackposta érkezett a szigetre, amelyben Boldog Blanka üzenetét találtuk-aki egy mesét küldött nekünk : Lukács Elvira : Mese a barátságról . A mese élőszavas bemutatása után beszélgettünk a mese üzenetéről : kik voltak a szereplői, került -e valaki bajba, kik segítettek neki…( figyelem, emlékezet, időrendiség) Ezt követően a „Fejezd be a gondolatot” játék következett: „ A Barátok, olyanok… Az én barátom… A Barátom és én… a játék során a megvalósult a gyermeki gondolatok, „énüzenetek”megfogalmazása- kihangosítása. Társas kapcsolatok fontosságának tudatosítása. Megvalósult az egymásra való odafigyelés, türelem fejlesztése, a kommunikáció képességek fejlesztése. Ezután a játék után egy páros gyakorlat következett. Zenére, kártyalapok (Boldogító erősségek )segítségével véletlenszerűen párokat alakítottunk Bagdi Bella: Jobb Veled a Világ zeneszámára. A Barátságos tekintet- páros játék során irányított figyelemmel figyeltük egymás szemét, arcát, megtapogattuk egymás kezét és támaszai voltunk egymásnak. Tevékenység lezárását barátság-lánc elkészítésével zártuk.

Boldogságóra 2.:a kicsikkel együtt-közösen. Olyan játékos gyakorlatokat választottam, amelyet kicsik és nagyok egyformán örömmel tudnak végezni.
Kezdő gyakorlatunk a „Meglengetem a karom…” koncentrációs gyakorlat volt. A gyakorlat során kimozgattuk testrészeinket figyelve a társainkra. A Baráti-ragacs játék során , zenére kötetlenül mozogtak a gyermekek a csoportszobában , majd amikor a zene elhallgatott véletlenszerűen kellett párt választani és azzal a testrészünkkel „összeragadni”, amelyet előzőleg mondtam. A játék könnyen érthető, vicces volt-szívesen játszották. Ezt követően Varga Katalin A lőkötő róka c. meséjét meséltem el , amely után megbeszéltük azt, hogy a mesében ki mivel segített a kis sünnek. Ezt követően beszélgettünk a barátok fontosságáról, arról, hogy kinek ki a barátja és miért jó, hogy van barátunk. Mit érzünk, amikor Ő velünk van. Miért jó , az, hogy „Te” is barát vagy, mit tudsz adni/ segíteni a barátodnak? ( szeretetet, segítséget, vígasztalást…) A beszélgetős játék után beszálltunk a Barátság vonatba és elmasíroztunk a pizzázóba, ahol elkészítettük a Mi Barátság pizzánkat 🙂A játék során kapcsolódunk egymáshoz, megírintjük egymást , figyelve arra, hogy a társunknak is mi a kellemes ebben az érintésben, ebben a kapcsolódásban. A pizzázás után elénekeltem a gyerekeknek Resovszky György Üveggolyó c. dalát, amely a barátságról szól. Majd átváltoztunk jóga csillaggá-kinyújtózkodtunk és figyeltünk a légzésünkre . „Visszaérkezve” az óvodába a gyermek kiszinezhették a saját Barátság Csillagukat.

Képek