Az út

Az út

Óránkat a hónap dalával indítottuk.
A hónap eseményeiről készült fotókkal elevenítettük fel a rendezvényeket, az átélt élményeket.
1. Szavaló verseny
– Az osztályból 5 fő készült a versenyre. Egy tanuló – aki még nem szerepelt – jelezte, hogy szeretné megméretni magát: kiállni mások elé, készülni több héten keresztül kitartóan, magához mérten nagy kihívást állított maga elé, amit bátran megugrott. Down-szindrómás tanulónk tavaly kudarcba fulladt szereplését kellett kezelnie magában, melyet sikeresen teljesített. Az autista fiú hallani sem akart a versenyről, majd idővel azon kaptuk magunkat, hogy ő is megtanulta a hallott verset. Feszegettük határait, bátran, hangosan elmondta egy teljesen más közegbe, mint amit megszokott
– Az eredmény elfogadása: a tovább jutott társunk méltóan örült a saját sikerének. Többen úgy élték meg – előzőleg sokat beszélgettünk arról, hogy mindenki saját magával versenyez, hogy elfogadták a „vereséget”. Egy tanuló nem tudott ezzel azonosulni, nehezen fogadja el a mai napig is a döntést: „Jó voltam, tovább akartam jutni.” A megküzdési stratégia, az elfogadás ebben az esteben folyamatban van.
2. Parasportnap
– Élő társas alatt a csapatjátékból adódó szabályok elfogadása könnyen ment, hisz maga a játék során törekedtünk az apró sikerek megélésére, de a végén sikeresen gratuláltunk a győztes csapatnak.
– A kerekes székkel megtett akadálypálya a láb használata nélküli lét elfogadása, a sikeres pályateljesítés volt a cél. Megküzdeni azzal a tudattal, hogy a kéznek több feladata van, nagyon tanulságos volt az elfogadás, a megértés, a segítségadás területén.
– Értelmi akadályozottak futóversenyén való szereplés során a másikra való odafigyelés, a saját eredményességünk háttérbe szorítása a testi épségünk megőrzéséért volt a feladat, sikeresen megugrotta a csapat.
– Szobakerékpár verseny volt, ahol a végsőkig kitartó munkára volt szükség, hogy megugorjuk a lécet. Ez a program számomra adott feladatot, hisz a munka nem azt az eredményt adta, amit én vártam. Elfogadás, versenydrukk megfelelő kezelése nem egyszerű feladat.
3. Farsang
A mulatságos játékok során a vereség elviselése, elfogadása mindenkinek sikerült és nagyon jó hangulat uralkodott az osztályon.
4. Mindennapokból adódó problémák kezelése, lépései – kötetlen beszélgetés során történt meg. Kollégiumi hálótárssal kialakult probléma megfelelő kezelését igyekeztünk együtt megoldani. A plakát által hozott lépéseket vettük sorra, ami felszínre is hozott olyan dolgokat, amire amúgy nem is gondoltak (az illető családi háttere, gyógyszere, egyéb körülményei). Ezekkel a stratégia lépésekkel ritkult a panasz, együtt tudnak az illető lakótárssal élni.
Óránkat a Pozitivity társasjátékunkkal zártuk – nagyon élvezzük a játékot, délután ia többször előkerül a szabadidőben, szívesen nyílnak ki, beszélnek az élményeikről, érzéseikről.

Képek