Az optimizmus tanulása

- Csoport neve: fülemile
- Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
- Kategória: Tanulásban akadályozottak
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (55 megtekintés)
Az optimizmus tanulása
Az, hogy miért éri meg optimistának lennünk, még sokunk számára világos és érthető, de hogy hogyan gondolkodhatunk minden helyzetben pozitívan, már igazi kihívást jelent gyermeknek és felnőttnek. A bevezető beszélgetésünkben bővebb kifejtést igényelt, hogy az optimista gondolkodás jó irányba fordíthatja az eseményeket. Csoportunkban a fiatalok többsége nem tartotta magát optimistának. Nagyon sok nehézséget soroltak föl a családi hátterükből, mindennapjaikból, és valóban el kellett ismernem, hogy a mai fiatalok helyzete sok kihívást rejteget. Hasznos lenne azonban megtanulni a nehézségeket lehetőségként látni és alkalomnak a fejlődésre. Ha ez sikerül, máris optimistának mondhatjuk magunkat.
A fiatalokkal készítettünk egy „optimista” plakátot. Az összegyűjtött újságokból szívesen kerestek vidám képeket. A vidám azonban nem mindenkinek jelentette ugyanazt, ezért megbeszéltük, sorrendbe raktuk a képeket, végül a plakátot jól látható helyre tettük ki.
A mókamester játékban mindenki nagyon vidám lett, inkább a kezdeti komoly arckifejezést volt nehéz kivitelezni. Most már tudjuk, hogyan lehet a csoportban bárkit jó kedvre deríteni.
A befejezetlen mondatokkal megtudtuk, ki mit kérne a jó tündértől és mi lenne a legszívesebben. Megállapítottuk, hogy álmodni is tanulni kell.
A közös tánc mindenkit felpezsdített és utána átgondolhattuk mi is kerüljön az időkapszulánkba. Volt, aki rajzolt, és volt aki írt, nagyon elmélyülten dolgoztak. A fiatalok úgy döntöttek, hogy megosztják egymással terveiket, így született is néhány meglepetés. Úgy döntöttünk, húsz év múlva találkozunk, hogy megvitassuk az eredményeket.