Az optimizmus gyakorlása: variációk egy magyar népmesére

nov18.jpg

Az optimizmus gyakorlása

Helyszín: Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium, M. 19-es épület (1. emelet, I/2-es tanulószoba)
Téma: Az optimizmus gyakorlása
Módszer: drámapedagógiai módszerek (mesefeldolgozás, közös mesélés, belső hang, történetváltozatok)
Cél: A kollégisták ismerjék fel és gyakorolják a pozitív gondolkodás lényegét: a kockázatvállalást, a pozitívumok meglátását és az átkeretezést.
Jelenlévők: 12 fő

Az optimizmus definiálása után az Ambrus királyfi című magyar népmese drámapedagógiai módszerekkel történő feldolgozása következett az optimista és pesszimista, a kockázatvállaló és a kockázatkerülő hozzáállás bemutatására. A foglalkozáson részt vevő diákok két csapatot alkotva elsősorban a „belső hang” módszert alkalmazva jelenítették meg a főszereplő (az optimista Győző királyfi és a pesszimista Laci királyfi) gondolatait, és tippelték meg, mit tenne az adott helyzetben hősük.
Ezután két rövid történet (egy kínai tanmese és egy buddhista legenda) alapján kipróbáltuk a pozitívumok meglátása és az átkeretezés technikáját, majd a foglalkozást egy rövid zárókörrel zártuk.

Képek