Az optimizmus gyakorlása a Kisvakond csoportban

- Csoport neve: Kisvakond02
- Kurca-Parti Óvoda
- Kategória: Óvodások
- Téma: Az optimizmus gyakorlása
- (249 megtekintés)
Az optimizmus kifejezés, messze áll az óvodás gyermekek fogalomtárától, ezért meséken, történeteken, játékokon, feladathelyzeteken keresztül tudjuk megismertetni velük a fogalom jelentését.
A téma bevezetése, Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című meséjével történt a csoportunkban. A történet meghallgatásával a gyerekek ráéreztek az optimizmus kifejezés lényegére. Elmesélték, ha ők szomorúak, rosszkedvűek, „ki nyújt nekik varázsszemüveget”, vagyis segítséget. Anya, apa, testvér, barát támogatása lendíti át őket a nehézségeken. Játszottunk tükörjátékot, miközben nagyon ügyesen és kifejezően eltudták mondani magukról a jó, a szép tulajdonságaikat. Ezáltal növeltük az önbizalmukat, kifejezőkészségüket.
Majd elővettük a különböző érzelmeket ábrázoló kártyáinkat és a legjobb játék következett. Mindenki húzott egyet, jól megjegyezte, majd a homlokára téve, megkereste a párját. A gyermekek jókedvűen, vidáman élték meg a játékot, többször is eljátszották.
Ezután minden gyermek színezett egy varázsszemüveget, és két mosolygós arcot.
A szemüveget hazavitték, a mosolygós arcokat két csoporttársuknak kellett elajándékozni. Mindenki adott és kapott a nap zárásaként, miközben hallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyermek vagyok dalát. Igyekeztünk átadni a gyerekeknek azt a hitvallást, hogy nemcsak testi egészséget kell adni, hanem lelkit is. Szeretet, barátság, nemes cselekedet szükséges ahhoz, hogy legyőzzék a kihívásokat, cselekedjenek igazságérzetük szerint legyen szilárd hitük, felnőttként pozitív szülővé váljanak.