Az optimizmus gyakorlása

38239224-2193-4A02-8FD8-61A8C1F0515E.jpeg

Bevezetésként azokkal a gyerekekkel is megbeszéltük az optimizmus szó jelentését, akik eddig ezt nem ismerték. Próbáltam a mindennapi életből vett példákkal elmélyíteni bennük, mire is gondoljanak e szó hallatán. Kiszínezték a mf. 22. oldalán lévő rajzot, közben pedig felolvastam nekik a szomorúságról és nevetésről szóló “ A szomorú királykisasszony” c. mesét. Közben az ismétlődő szövegrészeknél aranyosan nevetgéltek a gyerekek, és jól ment közben a színezés is nekik.
Azután visszavezettem gondolataikat a mese elejére, és vígasztaló szavakat, módszereket kértem tőlük a mf. 27. oldali táblázatba írni.
A foglalkozás végét a rejtvénnyel zártuk, és egyetértettünk benne, hogy mindig van mindenre megoldás, és aki reménykedik a jóban, az alapjában véve máris boldogabb ember lehet.

Képek